Az emelkedő megélhetési költségek miatt a britek kevesebb kaparós sorsjegyet vásárolnak, mint a pandémia előtt.
Az Egyesült Királyság nemzeti lottótársaságának vezetője, Nigel Railton azt mondta, hogy a pandémia idején kisebb fellendülést tapasztaltak a népszerű játék eladásában, amely most „a visszájára fordult”.
Nadrágszíj
A világ egyik legnagyobb lottótársaságának üzemeltetője, a Camelot azt is közölte, hogy az éves eladásai mintegy 280 millió fonttal estek vissza, 8 milliárd font körüli összegre
A cég arra utaló jeleket lát, hogy a játékosok „összébb húzták a nadrágszíjat”.
A márciussal véget ért egy évben tapasztalható bevételcsökkenés jórészt az azonnali nyereményt ígérő szelvények eladásának visszaeséséből származik, ez önmagában mintegy 240 millió fontos mínuszt jelentett a társaságnak.
Kétféle embertípus
A kaparósok iránti kereslet lanyhulását részben a növekvő gazdasági bizonytalansággal, részben a pandémiás korlátozások feloldásával magyarázzák, amely „fokozta a versenyt az emberek figyelméért és pénzéért”.
A megélhetési krízis lassítja a járvány utáni gazdasági helyreállást, az emberek jobban megnézik, hogy mire adják ki a pénzüket.
A Kenti Egyetem pszichológia tanára, Lazaros Gonidis a BBC-nek elmondta: többfélre tényező lehet a kaparós sorsjegyek eladásának visszaesése mögött.
Egy gazdasági visszaesés idején az embereknek kevesebb költeni való pénzük marad, így kétszer is meggondolják, mielőtt kaparós sorsjegyet vesznek
– mondta.
Hozzátette, hogy ugyanakkor más emberek abban a reményben fordulnak a szerencsejátékok felé, hogy javíthatnak pénzügyi helyzetükön. Ezzel most valószínűleg nem az üzletekben, hanem online próbálkoznak.