A legújabb trendek alkalmazásával hatékonyabbá tehetjük a marketingtevékenységünket, növelve ezzel az ügyfelek elköteleződését és az eladásokat.
Személyre szabott üzenetek
A mesterséges intelligencia (AI) egyre fontosabb szerepet játszik a marketingben, segítségével a vállalkozások célzott üzeneteket alakíthatnak ki. Például egy webáruház használhat AI-algoritmusokat a vásárlói viselkedés elemzésére, illetve személyre szabott termékajánlók készítésére. A mesterséges intelligenciával már magyar nyelven is gyárthatunk videókat, vagy készíthetünk fotókat, az eddigihez képest negyedannyi idő alatt. A Forbes listán szereplő cégek nagy részénél „kötelező” jelleggel kell használni az AI-eszközöket a hatékonyság és sokszor az eredményesség növeléséhez.
Hangalapú keresés
A hangalapú keresés növekvő népszerűsége afelé hajtja a kkv-kat, hogy a hangalapú SEO-ra is összpontosítsanak. Ez azt jelenti, hogy olyan kulcsszavakra is megtalálható lesz a honlap, webáruház, amelyek beszélgetésekben hangzanak el. Érdemes létrehozni egy GYIK szekciót – ez válaszol a leggyakoribb kérdésekre, méghozzá olyanokra, amelyeket a vásárlók hangalapú keresőkön keresztül tehetnek fel.
Virtuális vagy kiterjesztett valóság
A VR- és AR-technológiák lehetővé teszik az ügyfelek számára, hogy virtuálisan „megérintsék” a termékeket. Ha egy bútorbolt VR-alkalmazást használ, az ügyfelek otthonuk kényelméből „kipróbálhatják” a bútorokat. Egyre többen vásárolnak otthonról, így a VR-eszközökön túl segítségükre lehet bármilyen tervezőszoftver, kalkulátor és applikáció is.
Prediktív analitika
A prediktív analitika segítségével a vállalatok előre tervezhetnek a fogyasztói magatartással. Egy autószerelő műhely például előre láthatja, mikor esedékes a vevők autóinak karbantartása, erről automatizált emlékeztetőket küldhet nekik. Ma már a kutyakozmetikuson át az orvosig elvárják a vevők a folyamatos és személyre szabott kommunikációt.
Automatizáció
Az automatizáció lehetővé teszi a vállalatok számára, hogy hatékonyabban menedzseljék a marketingtevékenységeiket. Az automatizációt a marketing számos területére beépíthetjük: automatikus véleménykérés vásárlás után, vagy egy automata levél a vásárlástól számított 3 hónapon belül, amelyben megkérdezzük, hogyan tetszik a termék. Egy vállalatirányítási rendszerrel összekötve rendkívül sok adatnak megfelelően küldhetünk automata leveleket - például azoknak, akik megvásárolták az „A” terméket, de nem vásárolták meg a „B” terméket.
A változó tartalomgyártás
A tartalomgyártás világa jelentősen megváltozott. A hangsúly már nemcsak a tartalom minőségén van, hanem azon is, hogy milyen röviden és ötletesen tudjuk azt közölni. A modern vásárlók figyelmét félperces, meghökkentő videókkal lehet megragadni, amelyek figyelemfelkeltőek és könnyen érthetőek, gyakran feliratokkal ellátva. Az ilyen típusú tartalomnak versenyképesnek kell lennie a digitális világban, ahol még a virtuális influenszerek is havi sokezer dollárt keresnek azzal, hogy az életüket mutatják be. A kkv-knak törekedniük kell arra, hogy innovatív és kreatív módon gyártsák a tartalmaikat, hogy ezzel kitűnhessenek a folyamatos tartalomáradatból.