A szálláskiadó oldalán április és június között közel 104 millió éjszakát (és élményt) foglaltak világszerte.
A recesszió sem árthat
Továbbra is a hosszú távú szállásbérlés hasít a legjobban, ami a távmunka elterjedésével magyarázható. Közben a külföldi utazások és a városnézések száma is növekedni kezdett a korábbi stagnálás után.
Az Airbnb közlése szerint a mostani tűnik a legerősebb nyári szezonnak. A növekvő recessziós félelmekre a cég vezére, Brian Chesky úgy reagált, hogy az Airbnb-t recesszió idején alapították.
Egy újabb gazdasági lassulás esetén arra számítanak, hogy ismét sok ember fordul majd a lakáskiadás, mint jövedelemforrás felé, így az újabb lehetőséget jelenthet számukra.
Az áprilistól júniusig tartó időszakban a tavalyi év azonos időszakához képest a foglalások száma 25 százalékkal növekedett, összesen 103,7 millióra.
A magasabb árak nagyobb bevételt eredményeztek: 58 százalékkal többet, összesen 2,1 milliárd dollárt.
Részvényvisszavásárlás
Az utazási kedv ismét Észak-Amerikában volt a legerősebb: 2019-hez képest 37 százalékkal több volt a foglalás. Az európai számok ettől elmaradnak, annak ellenére, hogy az utazási kedv a kontinensen is visszatért, de más visszatartó tényezőkkel, például a gyenge fonttal is számolni kell.
Ázsia csendes-óceáni térségében kevesebb a foglalás, mint a pandémia előtt, de a kínai turistákat a Covid-korlátozások még akadályozzák az utazásban.
Annak ellenére, hogy az Airbnb májusban bejelentette: kivonul Kínából, még mindig mintegy 6 millió ilyen hirdetés van a platformjukon.
Chesky a jövőbeni tervekről elmondta: 2 milliárd dollárt fordítanak arra, hogy visszavásárolják a cég idegen kézben lévő részvényeit.
A második negyedévben az Airbnb 379 millió dolláros profitról számolt be, míg tavaly ugyanekkor 68 millió dolláros vesztesége volt.