Fotó: Shutterstock
Rekordot döntöttek a hackerek, de továbbra sem vesszük őket komolyan
2022-01-29
Érdekes azonban, hogy míg az érzékeny adatokat, például a társadalombiztosítási információkat vagy bankkártyaadatokat érintő bűcselekmények száma enyhén emelkedett 2020-hoz képest (a támadások 83%-a), az áldozatok száma 5 %-kal csökkent. Jó hír azonban, hogy az említett támadások száma meg sem közelíti a 2017-es szintet, amikor az esetek 95 százalékában személyes adatokat loptak a hackerek.
Nagyon sok kibertámadás rendkívül kifinomult és összetett volt, megelőzésük agresszív védekezést igényel. Ha ezek a védelmi eljárások kudarcot vallottak, a fogyasztók nem tudták megvédeni magukat a személyazonossági csalásokkal szemben
- nyilatkozta Eva Velasquez, az ITRC elnök-vezérigazgatója.
Az ITRC megjegyezte, hogy az általa közölt adatok valószínűleg elmaradnak a valós károkozás nagyságától, ami főleg az információhiányra vezethető vissza. 2021-ben 607 hiányos fogyasztói panasz érkezett be, 2019-ben ez a szám alig érte el a 209-et.
A csoport továbbá megjegyezte, hogy 2021-ben a fogyasztók nem kaptak elég segítséget a hivatalos szervektől adataik védelmére. Magyarul sokan nincsenek tisztában azzal, hogyan védhetik meg magukat a kiberbűnözőktől (ha nem akarsz az ő sorsukra jutni, olvasd el EZT A CIKKÜNKET). Sajnos azonban ez csak részletkérdés, ugyanis a legtöbb fogyasztó nem veszi elég komolyan a kiberfenyegetéseket.
A szakértők rámutattak, hogy a károsultak 72 százaléka tisztában volt vele, hogy kibertámadás érte, ennek ellenére
A hackerek továbbra is kiemelten érdeklődnek a személyes adatok iránt, de egyre gyakrabban ostromolják a nagyobb vállalatok munkavállalóit, hogy beférkőzzenek a belső céges hálózatokba. A zsarolóprogramokkal kapcsolatos adatszivárgások száma megduplázódott az elmúlt két évben. Az ITRC arra számít, hogy idén a ransomware támadások fogják uralni a „hakertrendeket”.