Fotó:Shutterstock
Megdicsérték idehaza a Penny Market német tulajdonosát, ezért
2021-09-07
A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) követendő példának és mind az élelmiszerlánc szereplői, mind a fogyasztók számára előnyösnek tartaná, ha Magyarországon csak magyar előállítású friss sertéshúst árulnának, írja közleményében a szervezet.
A NAK példamutatónak tartja Penny Marketet is magába foglaló második legnagyobb német élelmiszerkiskereskedelmi lánc, a REWE cégcsoport bejelentését, amely szerint németországi üzleteiben 2022 nyaráig 95 százalékra növelné a teljes mértékben német eredetű friss sertéshús arányát, valamint emelné az állattenyésztőknek fizetendő garantált minimum beszerzési árat.
A REWE-csoport 2022 nyaráig úgy kívánja átalakítani a hagyományos gazdálkodásból származó friss sertéshús kínálatát, hogy annak 95 százaléka német eredetű legyen: a malacok fialtatásától kezdve a felnevelésükön, a hizlaláson, a vágáson át egészen a feldolgozásig minden folyamatnak Németországban kell megtörténnie. A cégcsoport már 2020 végén is tett egy hasonló bejelentést, akkor a sertéstartóknak az afrikai sertéspestis okozta exportválság előtti felvásárlási árakat garantálta. Iparági értesülések szerint a konszern 2021 szeptemberétől ezt a többletkifizetést még egy alkalommal megemelné.
A Magyarországon működő kiskereskedelmi áruházláncok hasonló lépése nemcsak a magyar sertéságazatot erősítené, de a hazai szigorú állategészségügyi és higiéniai szabályozások és hatósági ellenőrzések révén a fogyasztók számára nagyobb biztonságot, a kiemelkedően jó minőségű hazai gabonára alapozott takarmányozás folytán magasabb minőséget is garantálna
- írta közleményében a NAK.
A járvány 2020-as kitörése után elindított „Vedd a hazait! Védd a hazait" akció folytatásaként a gyártók és kereskedők összefogásával az idén először létrejöhetett a Hazai Termékek Hónapja, augusztusban akciókkal, népszerűsítő kampányokkal ösztönözték a fogyasztókat a magyar áruk vásárlására.
A kutatások azt mutatják, hogy egyre népszerűbbek a hazai termékek, a legjobban éppen a fiatalok körében, akiknél eddig kevésbé volt fontos döntési szempont a vásárolt áruk eredete. A #veddahazait kampánnyal a Magyar Termék sok olyan gyártót is aktivizálni tudott, amelyek még nem voltak védjegyhasználók, de az együttműködés révén megismerhették a csatlakozás előnyeit. Ennek eredményeként 2021 végére várhatóan eléri a 200-at a Magyar Termék védjegyeit használó cégek száma.
A vállalat célja, hogy felhívja a figyelmet a kiváló hazai termékekre. Szeptember 1-jétől minden magyar, hazai és hazai feldolgozású, valamint magyar üzemben gyártott termékének ártábláját „Jó választás a hazai" védjeggyel látják el. A német gyökerű diszkontlánc közel 450 hazai beszállítóval dolgozik együtt és kínálatában összesen 3800 hazai termék érhető el. Az állandó kínálat esetében például a tojás és a friss baromfi 100 százalékban hazai termelőktől származik.