Régi projekt új köntösben
A Business Essentials nevű szolgáltatás nagyon hasonló azokhoz a felügyeleti, eszközkezelő szoftverekhez, amelyeket egyebek között a Microsoft és a VMware felhőtechnológiai cég is értékesít nagyvállalati partnereinek, ezek segítségével biztonságos és könnyen kezelhető telefon-, laptop-, és tabletflottát tudnak kialakítani. Az Apple verziója annyiban különbözik ezektől, hogy a szolgáltatást kifejezetten olyan vállalatokra szabták, ahol maximum 500 munkavállaló dolgozik, az IT részleg pedig apró, fejletlen, vagy egyáltalán nem is létezik.
Az Essentials havidíja felhasználónként 2,99 és 12,99 dollár között fog mozogni attól függően, hogy egy-egy alkalmazotthoz hány eszköz lesz hozzárendelve, illetve a vállalkozás mennyi felhőtárhelyet igényel. Egy egyelőre nem meghatározott kiegészítő havidíjért cserébe az Apple négy órán belüli javítást vagy cserét garantál a törött hardvereszközök esetében.
Hiánypótló szolgáltatás
Az idő a kisvállalkozások egyik legfontosabb erőforrása. Ahogy növekedésnek indulnak, egyre több feladatot kell teljesíteniük ugyanabban az időintervallumban, ami kedvezőtlenül hathat a vállalat irányítására
- mondta Susan Prescott, az Apple vállalati és oktatási marketingért felelős alelnöke a bejelentéssel kapcsolatban.
Maribel Lopez, a Lopez Research piackutató alapítója és vezető elemzője úgy véli, hogy a felügyeleti szoftver és a javítási szolgáltatás párosítása egyedülálló az iparágban, így sikerre van ítélve.