Nincs mese, a jelek szerint minden cégnek digitalizálni kell a működését, különben lemarad a piaci versenyben. A nagy kérdés az, hogyan lehet ezt megtenni? Ahhoz, hogy cégünk megfelelően tudja hasznosítani az infrastruktúráját, illetve felkészült legyen a legújabb kihívásokra, 5 alapelvet mindenképp szem előtt kell tartani.


A koronavírus jelentősen befolyásolta a korábban fejlettnek vélt informatikai rendszerek és szervezetek állapotát. Sok vállalat a pandémia alatt a megnövekedett terhelések miatt felgyorsította fejlesztéseit, ám sokszor költséghatékonyság miatt a gyengébb, hagyományos elven működő technológia mellett kötelezték el magukat. Balogh Zsolt, a Liferay közép- és kelet-európai régiójának vezetője szerint ez a jövőben a folyamatok átláthatatlanságát vagy a kommunikációs csatornák közti adatmegosztás nehézkességét eredményezheti. Az infrastruktúra és a humánerőforrás megfelelő és gyors modernizálása érdekében 5 alapelvet azonban nem árt betartani.

​1. A technológiai hozzáértés fejlesztése

Sok esetben a vállalatok a manuális folyamatok mellett teszik le a voksukat, ami több emberi hibát fog eredményezni. Azoknál a cégeknél, melyek automatizált biztonsági végrehajtási mechanizmusokat és alkalmazás-programozási felületeket (API) használnak, az informatikusok könnyedén integrálják az új szoftvereket. Az automatizált ügyfélkiszolgáló platformok sokkal kevesebb hibát eredményezhetnek. Érdemes a cégnél a döntéshozó vezetőket is kiképezni az aktuális technológiai megoldásokból és nemcsak az informatikai csapatnak biztosítani az informatikai tudásmegosztást.

​2. Saját erőforrások bevetése

Sokat dobhat egy fejlesztés megvalósulásán és sikerességén, ha több terület dolgozik együtt. Érdemes az informatikai és üzleti részlegeket csapatmunkára bíztatni, így több tapasztalat és ember áll majd rendelkezésre. "Erre jó példa, amikor egy pénzintézet a saját informatikai gárdáját vonta be ahhoz, hogy felépítse a bank digitális élményplatformját, amelyen keresztül kiszolgálta ügyfeleit. Ezzel a lépéssel kihagyhatóvá vált a beszállítói kör, s legalább három felesleges módosítást sikerült elkerülni." - magyarázza Balogh Zsolt.

​3. Kulcsemberek megtartása

A profi szakemberek létfontosságúak egy cég életében. Nemcsak a munkájuk minősége, de a gyorsaságuk miatt is. A McKinsey tanácsadó cég szerint egy szakértő fejlesztő nyolcszor olyan produktív, mint egy pályakezdő. A toborzás folyamatának alakítása ezért elengedhetetlen. Érdemes olyan programokat létrehozni, melyek a legjobb szakemberek fejlesztésére fókuszálnak. Vezessünk be olyan komplex értékelő rendszereket, amelyekből kiolvasható, hogy a kulcsemberek milyen készségekkel rendelkeznek, s melyek azok a területek, amelyek érdemes fejleszteni. A szakértő szerint „érdemes lenne egy olyan egyvelegre összpontosítani, ahol együttesen jelen van a DevSecOps gyakorlat, azaz a szoftverfejlesztés, az operációs rendszerek, a biztonság, az üzletmenet-folytonosság, a szoftver minőség, illetve a tehetséges szakemberek, az automatizált munkafolyamatok egységessége".

​4. Modularitás

Egy modulárisan felépített informatikai rendszer remek platformot biztosít a rugalmas és megfelelő integrációra és infrastruktúra frissítésre. Ezzel a régebbi, elavult rendszerek is képesek lesznek az új technológiákhoz való alkalmazkodásra. Ellenkező esetben sok fejtörést fog okozni egy leharcolt, „toldott-foldott" rendszer új technológiára való átalakítása.

5. A felhasználói élmény javítása

Ha egy ügyfél azt érzi, hogy feleslegesen lopják az idejét, nagyon gyorsan el fog fordulni a szolgáltatótól. Ezért vált fontossá, hogy egyre nagyobb hangsúly helyeződjön a felhasználói vagy vásárlói élmények fejlesztésére, az UX (User Experience - felhasználói élmény) és az MX (More Experience - több tapasztalat) elvek elsajátításával. Bizony nagy verseny van a vásárlók figyelméért és idejéért. Érdemes itt is a csapatmunkára törekedni és összehangolni a részlegeket. Azok a vállalatok, melyek saját erőforrásból, átgondolt stratégia mentén fejlesztik ki az élményplatformjukat, és ki is használják maximálisan azt, óriási előnybe kerülhetnek. Költségeik alacsonyabbak lesznek, könnyen tudnak majd alkalmazkodni az állandóan változó felhasználói szokásokhoz, illetve elsőként fogják bevonzani az ügyfeleiket.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A befektetők imádják Kelet-Európa új slágerstartupját

A csehországi Rossum szoftverfejlesztő vállalat 100 millió dolláros befektetéshez jutott, ennk köszönhetően térségünk egyik legértékesebb startupjává lépett elő. Nézzük, miért imádják a befektetők az alig hatéves vállalkozást!

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szereted hallatni a hangodat? A Spotify újításának örülni fogsz

A Spotify bejelentette, hogy a három éve indított podcast szolgáltatásait a tartalomgyártók hamarosan szélesebb körben is igénybe vehetik. A zenei streamingszolgáltató vállalat abban reménykedik, hogy az újítással növelheti a prémium előfizetői számát.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Fiatal programozó zseni vállalkozását nyelte le a Twitter

Nick Caldwell, a Twitter mérnöki divíziójának alelnöke stílusosan a Twitter-en jelentette be, hogy a közösségi platform felvásárolta a Sphere chat applikációt. A Sphere-t az a vállalkozó zseni alkotta, akitől alig 17 éves korában a Yahoo 30 millió dollárért megvásárolta az első startupját.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!