A Boeing által támogatott Wisk hamarosan önvezető, sofőr nélküli, repülő taxiszolgáltatást indít be az Egyesült Államokban. A Deloitte becslései szerint az iparág 2035-re az 57 milliárd dolláros piaci értéket is elérheti-írja a CNBC.


Telefon elő, helyszín és időpont megadása, majd várakozás. Ezt a forgatókönyvet mindenki ismeri, aki taxit rendel. De mi van, ha a taxi nem négy keréken gurulva, hanem az égből leszállva érkezik a megadott találkozási pontra? A tudományos-fantasztikus filmekből ismert szolgáltatás 5 éven belül a mindennapjaink részévé válhat. A Wisk nyélbe ütötte az első üzletét, és már csak az Amerikai Szövetségi Repülési Hivatal jóváhagyására vár, hogy néhány hónapon belül piacra dobja a saját fejlesztésű repülő járműveit.

Előnyös szövetség

A Wisk 2019-ben alakult, a Boeing támogatásával. Viszont van az életükben egy másik fontos szereplő, a Kitty Hawk. Ez a cég elektromos repülési technológiákat fejleszt, a Google alapítói hozták létre.

A Wisk is ehhez hasonló technológiát fejlesztett, , így szövetségre léptek. Az eredmény? Biztonságos, önvezető, sofőr nélküli légi járművek, melyek alkalmasak emberek és rakomány szállítására is. Egy töltéssel körülbelül 40 kilométert tudnak megtenni, és két ember fér el az utastérben.

A legfrissebb megállapodásukat a Blade vállalattal kötötték. 30 járműből álló flottát terveznek piacra dobni a Blade charter repülési hálózatának részeként. Minden készen áll, már csak az engedélyekre várnak.

Egy olyan légi járművet akartunk megteremteni, amely hatékony, elérhető, és mindenekelőtt biztonságos. Az önvezető légi járművek építésében és működtetésében szerzett szakértelmünket ötvöztük a Blade operatív szaktudásával, így még biztonságosabb és kellemesebb szolgáltatást tudunk nyújtani

- mondta Gary Gysin, a Wisk ügyvezetője.

Az együttműködés a charter vállalatnak is előnyös, hiszen egyre kevésbé akarnak a hagyományos gépekre támaszkodni. Néhány éven belül teljesen át akarnak állni a biztonságos, csendes, károsanyag-kibocsátás nélküli, elektromos légi járművekre.

A Blade egyébként más vállalatokkal is társult. Néhány hete a Beta Technologies céggel állapodtak meg egy 20 repülőből álló flotta üzemeltetésben. Ezek a járművek viszont pilótát igényelnek, és csak 2025-ben állhatnak szolgálatba.

Sok a kérdés 

Az tény, hogy technológiai, infrastrukturális és adminisztratív kihívások mellett az emberek bizalmát is nehéz lesz elnyerni, sokan félnek repülőbe ülni, arról nem is beszélve, hogy a Wisk esetében még pilóta sem lenne a járműben. A repülő taxik világáról korábban ITT írtunk bővebben.

Erről függetlenül a Deloitte elemzése szerint az iparág 2025-re elérheti a 4 milliárd dolláros, 10 évre rá pedig az 57 milliárd dolláros piaci értéket.


Friss

Fotó: @shawnanggg on Unsplash

Ha eddig működött, akkor most miért akadozik az ellátási lánc?

A csapból is az folyik, hogy nincs elég mikrochip, akadozik a fa, a hús és a vegyiáru utánpótlás, és úgy igazából mindenből hiány van a világon. A Business Insider utánajárt, mi rejlik a globális szállítmányozás gondjai mögött.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: NeONBRAND on Unsplash

Mielőtt "idegből" felmondanál, gondold át ezt a pár dolgot!

A pandémia előtt sokan vágytak arra, hogy otthonról dolgozhassanak. Aztán tavaly beütött a vírus, és ezzel együtt elterjedt a távmunka is, ami sokszor kiegyensúlyozottság helyett csalódottságot és stresszhelyzetet eredményezett. Azonban mielőtt hirtelen felindulásból felmondanál a munkahelyeden, érdemes néhány tényezőt átgondolnod.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Daikin

A klíma megfelelő telepítésén nem érdemes spórolni! (x)

Egy jó minőségű klíma kiváló választás, ha sok éven át szeretné élvezni a kellemes hőmérsékletet, jó közérzetet otthonában. Ahhoz viszont, hogy a klímája megbízhatóan, hatékonyan és költségtakarékosan működjön, megfelelően kell azt telepíteni.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!

A Boeing által támogatott Wisk hamarosan önvezető, sofőr nélküli, repülő taxiszolgáltatást indít be az Egyesült Államokban. A Deloitte becslései szerint az iparág 2035-re az 57 milliárd dolláros piaci értéket is elérheti-írja a CNBC.


Telefon elő, helyszín és időpont megadása, majd várakozás. Ezt a forgatókönyvet mindenki ismeri, aki taxit rendel. De mi van, ha a taxi nem négy keréken gurulva, hanem az égből leszállva érkezik a megadott találkozási pontra? A tudományos-fantasztikus filmekből ismert szolgáltatás 5 éven belül a mindennapjaink részévé válhat. A Wisk nyélbe ütötte az első üzletét, és már csak az Amerikai Szövetségi Repülési Hivatal jóváhagyására vár, hogy néhány hónapon belül piacra dobja a saját fejlesztésű repülő járműveit.

Előnyös szövetség

A Wisk 2019-ben alakult, a Boeing támogatásával. Viszont van az életükben egy másik fontos szereplő, a Kitty Hawk. Ez a cég elektromos repülési technológiákat fejleszt, a Google alapítói hozták létre.

A Wisk is ehhez hasonló technológiát fejlesztett, , így szövetségre léptek. Az eredmény? Biztonságos, önvezető, sofőr nélküli légi járművek, melyek alkalmasak emberek és rakomány szállítására is. Egy töltéssel körülbelül 40 kilométert tudnak megtenni, és két ember fér el az utastérben.

A legfrissebb megállapodásukat a Blade vállalattal kötötték. 30 járműből álló flottát terveznek piacra dobni a Blade charter repülési hálózatának részeként. Minden készen áll, már csak az engedélyekre várnak.

Egy olyan légi járművet akartunk megteremteni, amely hatékony, elérhető, és mindenekelőtt biztonságos. Az önvezető légi járművek építésében és működtetésében szerzett szakértelmünket ötvöztük a Blade operatív szaktudásával, így még biztonságosabb és kellemesebb szolgáltatást tudunk nyújtani

- mondta Gary Gysin, a Wisk ügyvezetője.

Az együttműködés a charter vállalatnak is előnyös, hiszen egyre kevésbé akarnak a hagyományos gépekre támaszkodni. Néhány éven belül teljesen át akarnak állni a biztonságos, csendes, károsanyag-kibocsátás nélküli, elektromos légi járművekre.

A Blade egyébként más vállalatokkal is társult. Néhány hete a Beta Technologies céggel állapodtak meg egy 20 repülőből álló flotta üzemeltetésben. Ezek a járművek viszont pilótát igényelnek, és csak 2025-ben állhatnak szolgálatba.

Sok a kérdés 

Az tény, hogy technológiai, infrastrukturális és adminisztratív kihívások mellett az emberek bizalmát is nehéz lesz elnyerni, sokan félnek repülőbe ülni, arról nem is beszélve, hogy a Wisk esetében még pilóta sem lenne a járműben. A repülő taxik világáról korábban ITT írtunk bővebben.

Erről függetlenül a Deloitte elemzése szerint az iparág 2025-re elérheti a 4 milliárd dolláros, 10 évre rá pedig az 57 milliárd dolláros piaci értéket.


Friss

Fotó: 123rf

Később érik a meggy a tavaszi hideg miatt

Már kapható a korai hazai meggy a piacokon, üzletekben, de nagyobb mennyiségű meggytermés csak a jövő hét közepére várható. Magyarország az Európai Unió második legnagyobb meggytermelője; az utóbbi években itthon is egyre népszerűbb a meggyfogyasztás – derül ki a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara körképéből.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!