A Twitter a továbbiakban nem lesz a klímatagadás felülete, a dezinformáló hirdetések nem vonhatják el a figyelmet a környezeti krízisről szóló fontos párbeszédről – fogalmaztak a blogbejegyzésben.
Százezres elérés
A klímaváltozás hatásának tagadói a nagy közösségi oldalakon, a Twitteren és a Facebookon is jelen vannak, hiszen ezeken a platformokon keresztül
százezreket érhetnek el a hamis információkkal.
Azt egyelőre nem tudni, hogy az ilyen felhasználóknak a Twitter ezután törli a fiókját, vagy csak letiltja a tartalmat.
A közösségi oldal a döntésnél az ENSZ szervezete, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) áprilisban közzétett jelentésére hivatkozik, amelyben „azonnali és átfogó lépéseket” sürgetnek a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében.
Hiteles tartalom
A tech cég emellett a jövőben arra törekszik, hogy az eddiginél több megbízható, hiteles tartalmat tegyen elérhetővé a klímaváltozásról zajló párbeszédekben.
Áprilisban a Pinterestnél jelentették be, hogy a tartalom azonnali letiltásával szankcionálják a klímaváltozással kapcsolatos álhíreket.
A Google pedig még tavaly döntött úgy, hogy platformjain gyomlálni kezdi a klímatagadó tartalmakat és hirdetéseket.
A Facebooknál bonyolultabb a helyzet: bár a közösségi oldal azt állítja, hogy algoritmusai a klímaváltozással kapcsolatos álhírek elérhetőségének korlátozására vannak beállítva, egy kísérlet ennek épp az ellenkezőjét bizonyította. A Global Witness létrehozott egy klímatagadó és egy, a kérdésben a tudományos konszenzust elfogadó profilt, és megvizsgálta, a Facebook milyen tartalmakat kínál a számukra. Hogy mi lett a kísérlet eredménye, arról itt lehet bővebben olvasni.
Megvan a minta
A nagy tech cégektől egyre inkább elvárják, hogy tegyenek a platformjaikat ellepő, klímaváltozással kapcsolatos álhírek ellen.
Novemberben kétszáz tudós, aktivista és szervezet nyílt levélben követelte a közösségi oldalak vezetőitől, hogy a szűrésre léptessenek életbe hasonló irányelveket, mint a koronavírussal kapcsolatos álhírek esetében.
Az IPCC korábban arra hívta fel a figyelmet: a dezinformáció terjedése gátolja, hogy valódi és jelentős lépések történjenek kormányzati és társadalmi szinten a klímaváltozással szemben.