Okostelefonon Twitter közösségi oldal megnyitva
Ezután a Twitteren sem jelenhetnek meg a klímaváltozással kapcsolatos olyan félrevezető tartalmak, amelyek szembemennek a globális felmelegedést övező tudományos konszenzussal.

A Twitter a továbbiakban nem lesz a klímatagadás felülete, a dezinformáló hirdetések nem vonhatják el a figyelmet a környezeti krízisről szóló fontos párbeszédről – fogalmaztak a blogbejegyzésben.

Százezres elérés

A klímaváltozás hatásának tagadói a nagy közösségi oldalakon, a Twitteren és a Facebookon is jelen vannak, hiszen ezeken a platformokon keresztül

százezreket érhetnek el a hamis információkkal.

Azt egyelőre nem tudni, hogy az ilyen felhasználóknak a Twitter ezután törli a fiókját, vagy csak letiltja a tartalmat.

A közösségi oldal a döntésnél az ENSZ szervezete, az Éghajlatváltozási Kormányközi Testület (IPCC) áprilisban közzétett jelentésére hivatkozik, amelyben „azonnali és átfogó lépéseket” sürgetnek a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében.

Hiteles tartalom

A tech cég emellett a jövőben arra törekszik, hogy az eddiginél több megbízható, hiteles tartalmat tegyen elérhetővé a klímaváltozásról zajló párbeszédekben.

Áprilisban a Pinterestnél jelentették be, hogy a tartalom azonnali letiltásával szankcionálják a klímaváltozással kapcsolatos álhíreket.

A Google pedig még tavaly döntött úgy, hogy platformjain gyomlálni kezdi a klímatagadó tartalmakat és hirdetéseket.

A Facebooknál bonyolultabb a helyzet: bár a közösségi oldal azt állítja, hogy algoritmusai a klímaváltozással kapcsolatos álhírek elérhetőségének korlátozására vannak beállítva, egy kísérlet ennek épp az ellenkezőjét bizonyította. A Global Witness létrehozott egy klímatagadó és egy, a kérdésben a tudományos konszenzust elfogadó profilt, és megvizsgálta, a Facebook milyen tartalmakat kínál a számukra. Hogy mi lett a kísérlet eredménye, arról itt lehet bővebben olvasni.

Megvan a minta

A nagy tech cégektől egyre inkább elvárják, hogy tegyenek a platformjaikat ellepő, klímaváltozással kapcsolatos álhírek ellen.

Novemberben kétszáz tudós, aktivista és szervezet nyílt levélben követelte a közösségi oldalak vezetőitől, hogy a szűrésre léptessenek életbe hasonló irányelveket, mint a koronavírussal kapcsolatos álhírek esetében.

Az IPCC korábban arra hívta fel a figyelmet: a dezinformáció terjedése gátolja, hogy valódi és jelentős lépések történjenek kormányzati és társadalmi szinten a klímaváltozással szemben.


The Conversation

Ne hagyd ki!