Egyre több gyártó vezet be környezetbarát újításokat a húsvéti ünnepekre időzített termékeknél. A zöld forradalom a csokitojásokat is elérte, van, ahol a csomagolásuk, másutt pedig a formájuk változik.


Kizöldülnek a húsvéti csokitojások a Mondelez Internationalnél is: a Milka, a Cadbury és az Oreót is gyártó cég több mint 6,4 millió műanyag ablakot távolított el a húsvéti csokoládék csomagolásáról, a lépés a vállalat környezetvédelmi programjának része - írja a napi.hu.

A cég lépése a gyakorlatban azt jelenti, hogy az idei húsvétot már megújult, ablak nélküli csomagolásban várják például a Cadbury, a Cadbury Dairy Milk, és az Oreo ünnepi édességei. A műanyagok mellett a papírpazarlásnak is hadat üzent a vállalat: 108 tonna hagyományos kartonpapírt is eltávolítottak a csomagolásokból, ezeket pedig teljes mértékben fenntartható forrásból származó kartonra cserélték.

A cég szerint a termékek újrafelhasználhatóságának növelésével és a felhasznált csomagolóanyagok mennyiségének csökkentésével fontos lépéseket tesznek a körforgásos gazdaság irányába. Az elmúlt hat hónapban több mint 192 tonna csomagolást távolítottak csak el Nagy-Britanniában és Írországban, és a húsvéti édességek megreformálása további lépéseket jelent a fenntarthatóság felé.

Az Aldi is újít a csokitojásoknál

A brit Alidnál bizonyos húsvéti csokitojások alja lapos, négyszög alakú lesz, ami lehetővé teszi, hogy ne dőljenek el, így pedig a belső műanyag csomagolásra sincs szükség. Összesen 6 húsvéti termékcsoport újul meg és lesz teljesen műanyagmentes. Ezen kívül más megoldásokkal is igyekszik megszabadulni a felesleges műanyagtól a cég.

A termékek csomagolásán a hagyományosan műanyagból készült átlátszó „ablakokat" például farostból készült komposztálható cellulózfóliára cserélik. Jön egy teljesen fenntartható csokoládédoboz is, amihez a betét újrahasznosított burgonyahéjból készült. Az Aldi ezekkel 29 tonna műanyagnak int búcsút. A cég célja, hogy 2025 végéig az összes termékének a csomagolása újrafelhasználható, újrahasznosítható vagy komposztálható legyen.

Arra a mérsékelten tudományos kérdésre még nincs válasz, hogy mi volt előbb: a csokinyúl vagy a csokitojás?


The Conversation

Friss

Szeptemberben kidobják a sugar daddy-ket a Google Play-ről

A Google Play szakemberei megvizsgálták a vállalat érzékeny tartalmakra vonatkozó irányelveit, és úgy döntöttek, ideje változtatni a szabályokon. Szeptembertől egyetlen sugar daddy app sem kerülhet be az androidos piactér kínálatába.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Potom pénzért árverezik el Diana hercegnő esküvői tortaszeletét

A Dominic Winter aukciós ház gondoskodott róla, hogy Diana hercegnő és Károly herceg menyegzőjéről az esemény után 40 évvel is beszéljenek.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ez a 16 éves srác összehozott egy 2 millió dolláros üzletet

A tavalyi év egyértelmű nyertesei a kiskereskedelmi online vállalatok voltak, illetve a 16 éves New Jersey-i Max Hayden.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!