Versenyfutás a partnerekért
A piacvezető nyugati felhőszolgáltatók, nevezetesen a Google, a Microsoft és az Amazon évek óta jobbnál-jobb, fenntarthatóságot ösztönző fejlesztésekkel bombázzák a vállalati partnereiket. Céljuk, hogy hasznos szolgáltatásokat biztosítsanak azoknak a cégeknek, amelyeket egyre nagyobb nyomás alá helyeznek a részvényeseik az éghajlatváltozás miatt. A Google egyik új vívmánya egy olyan eszköz, amellyel a partnerek nyomon követhetik, hogy az adataik tárolására és feldolgozására használt villamos energia miatt mennyi károsanyagot bocsátanak ki a légkörbe. Az adatok alapján optimalizálhatják az igényeiket, ami által csökkenthetik a nettó szén-dioxid-kibocsátásukat. A Google továbbá figyelmeztetni fogja ügyfeleit, ha inaktív felhőszolgáltatásokkal energiát pazarolnak.
Valamire jó lesz
A keresőóriás műholdalapú térképének bővített változatát, a Google Earth Engine-t 2009 óta már több tízezer kutató, kormányszerv és érdekképviseleti csoport használja. Az Engine hatalmas térinformatikai adatkészletet tartalmaz, illetve olyan szoftvereket is, amelyeknek köszönhetően a rendelkezésre álló adatokat könnyen ki lehet elemezni. Ezt a funkciót a Google most a vállalkozásokra is kiterjeszti. A Google úgy véli, hogy az Earth Engine segíthet biztosítani az ellátási láncok fenntarthatóságát, valamint előrejelezni a működési kihívásokat és a szélsőséges időjárási viszonyokat.
Az Unilever az elmúlt 12 hónapban az Indonéziában található pálmaolaj-forrásain tesztelte az Engine-t, az azonban nem derült ki, hogy hasznosnak bizonyult-e a funkció. Mindenesetre a konferencia még csak most kezdődött, így újabb bejelentések várhatók a keresőóriástól.