Megújul a Blaha Lujza tér
Fotó: BKK

55 év után ezt kapod a Blahán, ha kibírsz még másfél évet

Igényes karaktert kap Budapest egyik legforgalmasabb, jelentős történelmi és szellemi örökségű csomópontja, találkozóhelye, a Blaha Lujza tér, ezt ígéri a Budapesti Közlekedési Központ.


A tér a Fővárosi Önkormányzat beruházásában – a VII. és a VIII. kerületi önkormányzat szakmai támogatásával – újul meg. A 2021-ben kezdődő kivitelezés nagyjából másfél évig tart. A Blaha Lujza tér, az aluljáró és a Somogyi Béla utca felújítására 2,67 milliárd forint áll rendelkezésre fővárosi és kormányzati forrásból. A forrás kormány által biztosított részét, 1 milliárd forintot csak 2021 végéig lehet felhasználni.

Ilyen lesz a megújult Blaha Lujza tér 

Az egyik legforgalmasabb budapesti csomópont felújításának fő célja a tér élhetőségének javítása. A felújítás kiemelt feladata, hogy a Blaha Lujza tér akadálymentes csomópont legyen. Ennek szellemében új gyalogos-átkelőhelyek jönnek létre, amelyek a felszínen teljes értékűen átjárhatókká teszik a csomópontot. Ezen kívül megtörténik az aluljáró felújítása is, amely letisztult, a jelenkor követelményeinek megfelelő arculatot kap.

További fejlesztések:

  • Két MOL Bubi gyűjtőállomás lesz a téren
  • Több kerékpártámaszt és hulladékgyűjtőt helyeznek el
  • A Corvin Áruház tulajdonosa magánberuházásban átalakítja az épületet, műemlék homlokzatát pedig részben állami támogatással felújítja
  • A tér átépítésével a Rákóczi útról lehet majd közvetlenül jobbra kanyarodni a teljes hosszában kétirányú Márkus Emília utcába, illetve a József körútra.
  • A Somogyi Béla utca a Gutenberg tér felől a Stáhly utca felé egyirányú lesz

Mi változik az eredeti tervekhez képest?

  • A forráscsökkenés és a megváltozott igények következtében a tér felújítási tervei az alábbiak szerint módosulnak:
  • A terv igazodik az azóta elkészült nagykörúti kerékpársávhoz
  • A tervezett rendezvénytéren a gömbkőrisfasor értékes egyedeit megóvják, illetve további fákat ültetnek
  • A tervezett aluljáró-bővítmény kialakítása elmarad, az ide tervezett új nyilvános WC a felszínen kap helyet
  • A térre felvezető aluljárólépcsőt felújítják, de az eredeti helyén és méretében marad meg
  • A buszváró nem kap egyedi fedést a költségcsökkentés, illetve a távlati közösségi közlekedési fejlesztések miatt
  • A térre tervezett pavilon épület más formában és más forrásból valósul meg
  • A Rákóczi úti középső fasor telepítése ezúttal elmarad a távlati közösségi közlekedési fejlesztések segítése érdekében

Tetszik a terv? Ha többet akarsz tudni róla, kattints IDE.


Ne hagyd ki!