Igényes karaktert kap Budapest egyik legforgalmasabb, jelentős történelmi és szellemi örökségű csomópontja, találkozóhelye, a Blaha Lujza tér, ezt ígéri a Budapesti Közlekedési Központ.
A tér a Fővárosi Önkormányzat beruházásában – a VII. és a VIII. kerületi önkormányzat szakmai támogatásával – újul meg. A 2021-ben kezdődő kivitelezés nagyjából másfél évig tart. A Blaha Lujza tér, az aluljáró és a Somogyi Béla utca felújítására 2,67 milliárd forint áll rendelkezésre fővárosi és kormányzati forrásból. A forrás kormány által biztosított részét, 1 milliárd forintot csak 2021 végéig lehet felhasználni.
Ilyen lesz a megújult Blaha Lujza tér
Az egyik legforgalmasabb budapesti csomópont felújításának fő célja a tér élhetőségének javítása. A felújítás kiemelt feladata, hogy a Blaha Lujza tér akadálymentes csomópont legyen. Ennek szellemében új gyalogos-átkelőhelyek jönnek létre, amelyek a felszínen teljes értékűen átjárhatókká teszik a csomópontot. Ezen kívül megtörténik az aluljáró felújítása is, amely letisztult, a jelenkor követelményeinek megfelelő arculatot kap.
További fejlesztések:
- Két MOL Bubi gyűjtőállomás lesz a téren
- Több kerékpártámaszt és hulladékgyűjtőt helyeznek el
- A Corvin Áruház tulajdonosa magánberuházásban átalakítja az épületet, műemlék homlokzatát pedig részben állami támogatással felújítja
- A tér átépítésével a Rákóczi útról lehet majd közvetlenül jobbra kanyarodni a teljes hosszában kétirányú Márkus Emília utcába, illetve a József körútra.
- A Somogyi Béla utca a Gutenberg tér felől a Stáhly utca felé egyirányú lesz
Mi változik az eredeti tervekhez képest?
- A forráscsökkenés és a megváltozott igények következtében a tér felújítási tervei az alábbiak szerint módosulnak:
- A terv igazodik az azóta elkészült nagykörúti kerékpársávhoz
- A tervezett rendezvénytéren a gömbkőrisfasor értékes egyedeit megóvják, illetve további fákat ültetnek
- A tervezett aluljáró-bővítmény kialakítása elmarad, az ide tervezett új nyilvános WC a felszínen kap helyet
- A térre felvezető aluljárólépcsőt felújítják, de az eredeti helyén és méretében marad meg
- A buszváró nem kap egyedi fedést a költségcsökkentés, illetve a távlati közösségi közlekedési fejlesztések miatt
- A térre tervezett pavilon épület más formában és más forrásból valósul meg
- A Rákóczi úti középső fasor telepítése ezúttal elmarad a távlati közösségi közlekedési fejlesztések segítése érdekében
Tetszik a terv? Ha többet akarsz tudni róla, kattints IDE.