értesítések, gépelő kéz
Fotó: Shutterstock

Egyetlen jó döntés alapozta meg a 27 milliárd dollárt érő cég sikerét

Általában azért vásárolunk meg egy szoftvert, hogy az elvégezzen bizonyos feladatokat, megoldja a problémáinkat. De a megoldás mindaddig felesleges, amíg nem vesszük észre, hogy fennáll az adott probléma. Stewart Butterfield, a Slack cégalapítója tudta, hogy ebbe az irányba kell elindulnia.


2013-ban a Slackot kifejlesztő Tiny Speck csapatának problémája akadt: bár a Slack csoportos csevegőprogramként jól működött, az ügyfelek hiányolták a szoftver marketingjét és annak szolgáltatásait – olvashatjuk az Inc. cikkében.

„Mi nem egy nagy, jól körülhatárolható piacon versenyzünk. Bár van néhány közvetlen versenytársunk és hozzánk hasonló eszközök, de egy teljesen új piac meghódítására törekszünk. Mi nem nyergeket árulunk itt. Nem korlátozhatjuk magunkat csak a termékre; a piacot is meg kell csípnünk.”

– írta Stewart Butterfield a csapatának.

És ez volt az a pillanat, amikor a ma ismert, mostanra 27 milliárd dollárt érő Slack megszületett.

a lovagl\u00e1s egy \u00e9let\u00e9rz\u00e9s

lovasok a tengerparton

Fotó: Shutterstock

Tegyük fel, hogy a cégünk nyergeket gyárt. Piacképes ár, minőségi bőr, kényelem, állítható méret, jó illeszkedés, tartósság. De a nyergek eladása helyett árulhatjuk magát a lovaglást is. Életmód, életérzés, a lóhoz fűződő kötelék, kaland, szabadság, függetlenség, és még menő is.

Butterfield úgy döntött, hogy a Slacknek – mind a marketing, mind a jövőbeli termékfejlesztés terén – arra kell összpontosítania, hogy mivé válhatnak általa ügyfelei:

  • nyugodtabbá és produktívabbá, hiszen az információk egy keresésnyire vannak tőlük;
  • információ mesterekké, akiket nem áraszt el a véget nem érő kommunikációs folyam;
  • kevésbé frusztrálttá, akik tudják, mi történik a csapatukkal;
  • céltudatos kommunikálókká, tudva, hogy minden feltett kérdés előreviszi a csapatot

A Slack segít a munkavállalóknak és munkacsoportoknak, hogy produktívabbak, együttműködőbbek és hatékonyabbak legyenek, mindezt kevesebb e-maillel. Az ügyfeleket nem érdekli, hogy mit adsz el, az érdekli őket, amit kapnak. Hogy az hogyan oldja meg a problémákat, elégíti ki az igényeiket, segíti a munkájukat és az életüket. Ne a nyerget próbáljuk meg eladni, hanem a lovaglást.

Ne hagyd ki!