A tavalyi év pótolhatatlan veszteségeket okozott a vendéglátóiparnak. Azok, akik átvészelték a pandémiát, továbbra is munkaerőhiánnyal és látogatási korlátozásokkal küszködnek. Viszont ha valaki alkalmazkodni tud a kialakult helyzethez, rengeteget kaszálhat. Nézzük, min áll vagy bukik a mai modern éttermek sikere!


A mai vásárlók, főleg a milleniálisok óriási elvárásokat támasztanak a kedvenc márkáik felé, amelyek alól az éttermek, a kávézók és a kocsmák sem képeznek kivételt. A digitalizáció és a technológiai fejlődés olyan világot eredményezett, ahol az innováció és a vásárlói igényekhez való alkalmazkodás kulcsfontosságú tényezőkké váltak. Azok a vendéglátóhelyek, amelyek nem tudják tartani a lépést a legújabb trendekkel, hamar a csőd szélén találhatják magukat. Az Entrepreneur összegyűjtött 6 tippet, amelyek betartásával bármely étterem talpon maradhat a piacon.

Innováció

Egy üzlettulajdonosnak kutya kötelessége folyamatosan új ötleteket és marketing stratégiákat kidolgoznia. Néhány havonta egy új étel, vagy egy saját koktél bevezetése jelentősen javíthatja a fogyasztói élményt. Érdemes időnként szétnézni, hogy milyen étkezési trendek uralják a piacot. Ezek remek alapot adhatnak az étlap átalakításához. Az étterem megítélésén sokat javíthatnak a szórakoztató események és a tematikus marketingkampányok is. Fontos, hogy ezek összhangban legyenek a márka imidzsével és relevánsak legyenek az ügyfelek számára. Az pedig már csak hab a tortán, ha néhány havonta egy kicsit átalakul a vendéglátóhelyiség belső tere is.

Fejleszd a személyzetet

A kiszolgálás minősége és a személyzet viselkedése adja a vásárlói élmény alapját. Éppen ezért elengedhetetlen az alkalmazottak készségeinek rendszeres fejlesztése. A folyamatosan változó vásárlói igények hatékony kielégítéséhez nélkülözhetetlen a megfelelő kommunikációs készségek kialakítása és folyamatos fejlesztése. A személyzetnek alkalmasnak kell lennie arra, hogy minden korcsoporttal megtalálja a megfelelő hangnemet, hiszen ez az első lépés a tökéletes kiszolgálás felé. Ha valamilyen új berendezést, vagy szoftvert vásárolsz a cégednek, szentelj elég időt a betanításra, hogy a személyzet elsajátíthassa az új technológiák megfelelő használatát.

A minőség fenntartása

A vásárlók friss és egészséges ételeket akarnak fogyasztani az éttermekben. Főbenjáró bűn olyan ételt felszolgálni, ami nem üti meg a fogyasztói elvárásokat. Rengeteg példa van olyan vendéglátóhelyekre, amelyek kiváló minőségű ételekkel indították a pályafutásukat. Aztán szépen lassan az évek alatt a kiválóságot leváltotta a középszerűség, a vendégek pedig átpártoltak a konkurenciához. A márkahűség kialakításához törekedj arra, hogy folyamatosan jó minőségű ételeket szervírozz a látogatóknak.

Kövesd a trendeket

Bizonyos trendek jelentős változásokat hoznak a vendéglátóipari vállalkozások életébe. Gondoljunk csak a biotermékek elterjedésére. De említhetnénk a környezetbarát evőeszközök bevezetését is. Egy vállalkozónak fontos figyelnie az aktuális trendeket, és kiválasztania azokat, melyek alkalmazhatóak a saját étterme esetében is. Fontos azonban, hogy ne a tiszavirág életű, divatos fellángolásokat kövesd, hanem a tartós, valódi változást eredményező trendeket.

Közösségi média

Egy jól irányzott Instagram poszt, vagy egy formabontó brand-videó óriási érdeklődést válthat ki a leendő vendégek köreiben. Fontos azonban, hogy ismerd a célközönségedet. Próbálj meg úgy gondolkodni, ahogyan ők. Tölts fel képeket az ínycsiklandó ételeidről, vagy például az éttermed egy különleges belső eleméről. Ezekkel elültethetsz egy gondolatmagot az érdeklődők fejében, akik garantáltan az éttermedről fognak beszélni. És előbb-utóbb valószínűleg be is térnek hozzád. Fordíts elegendő pénzt és energiát az éttermed online arculatának fejlesztésére. A megfelelő digitális jelenét rengeteg potenciális vevőt eredményezhet az éttermednek.

Használd a technológiát

A technológia segítségével zökkenőmentes étkezési élményt nyújthatsz a vendégeidnek. Ráadásul az éttermed munkafolyamatait is megkönnyíti. A mai rohanó világban mindenki a lehető legkönnyebben és leggyorsabban akarja intézni az ügyeit. Ha az éttermednél nincs lehetőség online asztalfoglalásra, vagy gyors digitális fizetésre, ne csodálkozz, ha más vendéglátókat választanak a fogyasztók.

Tökéletes megoldóképlet továbbra sincs a sikerre, de annyi biztos, ha valaki nem teljesíti ezeket az elvárásokat, aligha maradhat versenyben.


The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A Mol nem hagyja annyiban a Hernádi Zsoltot elmarasztaló horvát ítéletet

A Mol-csoport csalódottságának adott hangot az ítélet kapcsán. Álláspontjuk szerint a legfelsőbb bíróság annak ellenére hagyta helyben a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét, hogy korábban mind a magyar hatóságok, mind pedig a horvát kormány által kezdeményezett nemzetközi választottbírósági eljárás azt állapította meg, hogy sem a Mol, sem annak tisztségviselői nem követtek el bűncselekményt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szálka a vásárlók szemében a faáruk drágulása, lépett a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a fa építőanyagok hazai piacán is, hogy megfelelően feltárhassa a drasztikus építőipari drágulás mögött húzódó piaci folyamatokat. A vizsgálat a Nébih ellenőrzéseivel összehangolt helyszíni kutatásokkal indult, a GVH vizsgálói több piaci szereplőnél is megjelentek.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Horvátországban jogerőre emelkedett a Mol-vezér börtönbüntetése

A horvát legfelsőbb bíróság megerősítette a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét Ivo Sanader volt horvát kormányfő és Hernádi Zsolt, a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatója egyesített perében - közölte a Jutarnji List című horvát napilap. A nemzetközi választottbíróság szerint viszont Horvátország nem tudta bizonyítani, hogy a Mol (vagy Hernádi Zsolt) megvesztegette volna Sanadert.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!