A Közel-Kelet után néhány év alatt hódította meg Európát a miniuborka. A gazdák igencsak szeretik termeszteni, hiszen például a kígyóuborkával szemben nincsenek nagy áringadozásai a piacon.
Új sláger a miniuborka
Ahogyan emelkedik világszerte az uborka fogyasztása, úgy jelennek meg egyre változatosabb uborkák a piacon. Az utóbbi időben egészen pontosan a miniuborkák térhódítása figyelhető meg. Kezdetben az értékesítés bővülését a közel-keleti fogyasztók fűtötték, mára azonban az európai termelés is felfutott. Remek példa erre Németország, ahol a 2019/2020-as szezonban 27 százalékkal több miniuborkát adtak el, mint egy évvel korábban, ami euróban kifejezve 34 százalékos forgalombővülést jelentett – írja a Fruitveb.hu
Az uborkák legnagyobb uniós termelője azonban Spanyolország. Azon belül az Almeriában működő Ecoinvert cég adja az európai miniuborkatermelés mintegy 40 százalékát. Ismael Segura, a cég vezérigazgatója szerint kezdetben nehéz volt piacot találni a miniuborkának, azonban a forgalom fokozatosan nőtt és négy év után eljutottak oda, hogy jelenleg a kontinens miniuborka-termelésének közel a felét ők adják. A cégvezető emellett arról is beszélt, hogy a gazdák szívesen termesztik az uborka kisebb verzióját, hiszen például a kígyóuborkával szemben ennél a terméknél nincsenek nagy áringadozások.
De miért olyan népszerű?
A miniuborka népszerűségének okaira a nagyobb fajtársaival szemben többek között a naturafresh.ca is megpróbált választ adni.
Ők a kis méret hagyományos előnye mellett megjegyzik, hogy a miniuborkák ropogósabbak, az egyébként is ropogósnak tartott hagyományos uborkáknál is, ezért sokkal frissebb hatást keltenek. Ezt a frissességet pedig egy édeskésebb, kellemesebb íz kíséri, ami előnyösebbé tesziegyebek között a konyhai felhasználásra.
Az uborkák egyébként 90 százaléka víz, ezért jól hidratálnak, különösen a melegebb hónapokban. Alacsony kalóriabevitel mellett pedig remek vitamin- és ásványianyag-források is lehetnek.