Egy öltönyös férfi és egy nő magabiztos a pszichológiai trükkök után, az árnyékuk Superman és Wonder Woman

Jó hírünk van azoknak, akik önbizalomhiányban szenvednek: a magabiztosság nem veleszületett tulajdonság. Ugyanúgy lehet fejleszteni, edzeni, mint egy izmot. Tess Brigham pszichoterapeuta és life coach a CNBC-vel megosztott néhány trükköt, amelyek „azonnal” segíthetnek magabiztosnak tűnni mások előtt. Nézzük, mit javasol a szakember!



1. Fordítsd a javadra a negatív gondolataidat

Sokszor észre sem vesszük, de gyakran automatikusan negatív feltételezéseket teszünk hiányos képességeinkre.

Tegyük fel, hogy fiatal korodban mindig is félénk típus voltál, felnőttként pedig úgy érzed, borzalmas teljesítményt fogsz nyújtani, ha mások előtt kell beszédet tartanod. Sajnos benne van a pakliban, hogy a főnököd egy „sötét napon” megkér rá, hogy állj ki egy csapat ember elé, és adj elő egy prezentációt. A megrázó felkérés után valószínűleg a gyomorideg 0-24-ben társad lesz a nagy pillanatig.

Van azonban egy jó módszer, hogy megszabadulj a magadról alkotott negatív gondolatidtól: fordítsd a javadra a romboló feltételezéseidet! Ennek legegyszerűbb módja az, ha minden egyes nap ismételgeted a következő mondatot (akár magadban, akár hangosan):

Kiváló előadó vagyok, és az emberek hallani akarják az ötleteimet.

Ha ezt beépíted a napi rutinodba, jó eséllyel kevésbé idegesnek és felkészültebbnek fogod érezni magad.

2. „Szerintem”, „Nem vagyok biztos benne” … ezeket ne

Ez bizony nehéz lesz, de felejtsd el a gyenge, bizonytalanságot sugalló szavakat. Cseréld le őket olyanokra, amelyektől professzionálisabbnak és rátermettebbnek fogsz tűnni.

Amikor másokkal beszélsz, ne használd a „szerintem”, a „nem vagyok benne biztos”, a „véleményem szerint” és az ehhez hasonló kifejezéseket.

Nemes egyszerűséggel vágj bele a közepébe, közöld tisztán, érthetően a mondandódat, a felesleges sallangokat pedig iktasd ki.

3. Emlékezz egy ütős pillanatodra

Közvetlenül azelőtt, hogy valami olyasmit tennél, amitől befeszülve, idegesnek érzed magad, próbálj ki egy vizualizációs feladatot. Idézz fel az életedből egy pillanatot, amikor az energiád, az összpontosító képességed és a teljesítményed optimális szinten volt.

Ha megvan, alaposan merülj bele az emlékbe. Pontosan mit csináltál? Ki volt jelen? Milyen válaszokat, visszajelzéseket kaptál másoktól? Mit éreztél, amikor vége lett?

Vidd át ezt a pozitív energiát és magabiztosságot a jelenbe.

4. Akadj le a közösségi médiáról

Rendkívül egyszerű elmerülni a közösségi média bugyraiban, aminek sajnos gyakori velejárója, hogy másokhoz hasonlítjuk magunkat. Ne feledd, a videók, képek, bejegyzések, amiket látsz, nem mindig tükrözik a valóságot. Senkinek sem tökéletes az élete.

Az önbizalom abból fakad, hogy hiszel önmagadban, saját képességeidben és abban, hogy jó úton haladsz az életeddel. Ha olyan emberekkel próbálod összemérni magad, akik csak a tökéletes pillanataikat osztják meg, ellehetetleníted, hogy tisztán lásd saját eredményeidet.

Ha megoldható, hanyagold a közösségi médiát, ha bizonytalannak érzed magad, vagy valamilyen komoly kihívást jelentő feladat előtt állsz. Inkább fogj egy naplót, és írj azokról a dolgokról, amelyeket elértél, amelyekre büszke vagy.

5. A ruha

Mindenkinek ott lapul a szekrényében „A ruha”. Arról a bizonyos ruhadarabról beszélünk, amelytől legyőzhetetlennek, szépnek, egyszerűen fantasztikusnak érezzük magunkat.

Ha szükséged van egy kis önbizalom növelésre, vagy egyszerűen feldobnád az unalmas napodat, bújj bele a csodaruhádba.

Tanulmányok kimutatták, hogy az általunk viselt ruhák hatással lehetnek kognitív folyamatainkra. Növelhetik a teljesítményünket, és javíthatják mások benyomásait rólunk.


(CNBC)

The Conversation

Ne hagyd ki!