Az idősebb vásárlók jellemzően a kedvezményeket részesítik előnyben, a fiatalabbakat a kiváló minőség hozza lázba, az húzza be a vásárlásra – derült ki egy nemzetközi kutatásból.
Az elemzés szerint a magas minőség erős motivációs tényező a Z generáció (24 százalék) és az ezredfordulósok (30 százalék) számára is.
A kutatók megjegyzik, hogy ma már a mindenkire érvényes ajánlat nem működik, mert nem fog mindenkinek ugyanaz tetszeni, ezért minimum életkorra és nemre szűrni kell.
A nők 36 százaléka szerint az exkluzív kedvezmények, akciók vagy jutalmak miatt tér vissza egy webshopba. A férfiak 24 százaléka viszont azt válaszolta, hogy egy hűségprogram vagy a tagoknak szóló juttatások vonzzák őket.
Egyre fontosabb a Z generációsok megnyerése
Érdemes azt is megvizsgálni, hogy melyek a leginkább elrettentő tényezők. Ilyen például az akcióra vagy kedvezményre való várakozás (24 százalék), a magas szállítási költségek (24 százalék), a gyorsaság hiánya (24 százalék), a termék minőségével kapcsolatos bizonytalanság (24 százalék).
A baby boomer és az X generációs ügyfelek inkább a praktikumra és az értékre összpontosítanak. Ezek a vásárlók árvezérelt ösztönzőket keresnek: kedvezményeket, ingyenes szállítást, fontosnak tartják a megbízható mérettáblázatokat, eszközöket.
A Z generáció nagy hatással van az egész család vásárlási döntéseire. Egyes kutatások szerint akár 77 százalékban befolyásolja a család döntését, mit választ a nagyobb gyerek, különösen olyan területeken, mint az élelmiszerek és a háztartási cikkek - mutatja be a MX8 Labs és a Wunderkind közös felmérésének eredményeit a Világgazdaság.
Így költenek a magyar huszonévesek
A magyar fiatalok kiadásainak legnagyobb része a bevásárlásokra megy el, évi 348 000 forintot költenek erre. Ezt a kategóriát követik a táplálékkiegészítők, amelyekre évente 216 600 forintot fordítanak saját bevallásuk szerint. Az utazás és közlekedés éves költségvetése átlagosan 196 800 forint. Emellett fontos szerepet kapnak a kiadási listán az elektronikai cikkek (170 200 forint), az étkezés és italok (160 800 forint), a sport (159 900 forint), valamint a kozmetikumok és parfümök (139 200 forint). Cipőkre és sneakerekre 92 400 Ft-ot költenek, olvasásra és könyvekre 65 500-at. A fesztiválok és bulik büdzséje 29 800 Ft éves szinten - idéztük a közelmúltban a diákkedvezményeket nyújtó Diverzum platform felmérését.