A világ egyik legismertebb séfje, Gordon Ramsay saját olasz borkínálattal lépett a piacra. A nevével fémjelezve fehér, rozé és vörösbor is kapható. Megkérdeztük erről Kónya Ádámot, aki sommelierként dolgozott nála.
A borpiacot is meghódítaná Gordon Ramsay
Gordon Ramsay skót származású brit séf és médiaszemélyiség. Éttermei több Michelin-csillagot bezsebeltek az évek során az Egyesült Királyságban és az Egyesült Államokban. A közelmúltban új piacot igyekszik meghódítani, miután borokat is forgalmazni kezdtek a neve alatt.
Előbb az USA-ban jelentek meg a sajátmárkás termékei kaliforniai szőlészetekből, nemrégiben pedig az európai piacra tört be italaival. A Gordon Ramsay Italian Collection borai skót séf, a Benchmark Drinks és Alberto Antonini olasz borász együttműködéséből születtek meg.
„20 éve vezetek egy három Michelin-csillagos éttermet, ahol megkóstolhattam néhányat a világ legjobb borai közül. A borkészítés mindig is lenyűgözött. Ez egy varázslatos folyamat, ahol a hagyomány, a szenvedély és a tudomány keveredik egyetlen palackban. Olaszország és a borai különleges helyet foglalnak el a szívemben. Tanával (a felesége – a szerk.) boldog időket töltöttünk el ebben a csodálatos országban, és sok pillanatot még jobbá tett a bor. Amikor a saját borkínálatomat bevezettük, nagyon fontos volt, hogy ugyanazt a minőséget állítsam ki, amit az éttermeimben is elvárok”
– nyilatkozta a sztárszakács.
A boraiban egyébként két különböző olasz borvidékről, Toszkánából és Abruzzóból származó szőlőfajtákat kevernek, hogy elérjék a kívánt ízvilágot. Az első forgalomba került tételek mindegyike 2020-as évjáratú. Gordon Ramsay termékcsaládjának tagjai nagyjából 4400 forintos (10£) áron vásárolhatóak meg Angliában. A fehér Vibrante Bianco, a vörös Intenso Rosso, a rozé pedig Elegante Rosato néven forgalmazzák az Egyesült Királyságban.
Jó, de nem kiemelkedő?
Kónya Ádám olyan éttermekben dolgozott sommelierként, mint a skót sztárszakács nevével fémjelzett londoni Savoy Grill, vagy a Michelin csillaggal rendelkező Pétrus by Gordon Ramsay. A borszakértő elmondta a Haszon.hu-nak, hogy kicsit sem lepte meg az, hogy a séf betört a borok piacára, azonban meglepő, hogy nem egy prémium termékekkel tette azt.
„10 fontért egy olasz bor nem tartozik a prémium árkategóriába az Egyesült Királyságban, körülbelül a középkategória legalját súrolja. Ramsay top éttermeiben több ezer fontért is kínálnak borokat. Amögött, hogy ebben a kategóriában próbál piacra kerülni, feltételezem gazdasági szempontok állnak”
– nyilatkozta a Haszon.hu-nak a borszakértő, aki arról is említést tett, hogy a bit séf egyébként sem csupán fine-dining helyeket üzemeltet, hiszen éttermei között található hamburgerező és „fish and chips”-es is, tehát nem kizárólag a leggazdagabbak a célközönsége.
Kónya Ádám arról is beszámolt a portálunknak, hogy ő még nem kóstolta eddig a sztárszakács borait. A világ egyik legnagyobb, a borok fogyasztóinak véleményét tartalmazó applikáción, a Vivino-n azonban már kaptak néhány értékelést a termékcsalád tagjai. Eddig a fehérbor szerepel a legjobban, 5-ből 3,9 ponttal. A vörösbor 3,6-os értéken áll, amíg a rozé pontszáma egyelőre nem publikus, feltehetően a kevés minősítés miatt. Ezek az értékek a szakember szerint ugyan jónak mondhatóak, de elmaradnak a kiemelkedő kategóriától.