Számos fiatal nem kér a hagyományos autószalonokból
Fotó: Shutterstock

Így változnak a korral az autóvásárlási szokások

Egy friss felmérés szerint a fiatalok nagy részét nem érdeklik az autószalonok, amikor autót vásárolnak. Azonban egyre nagyobb szerepet játszik náluk a járművek kiválasztásában az internet. Igaz, a világháló felértékelődött az autóvásárláskor az idősebbeknél is.


Csökkenhet az autószalonok szerepe a jövőben

A 18–25 év közötti brit autósok háromnegyedét nem érdeklik az autókereskedések és az autószalonok, amikor új vagy használt kocsi vásárlását tervezik – derült ki az autóipari kutatásokra és digitális megoldásokra szakosodott Marketing Delivery friss felméréséből.

A Vezess a kutatással kapcsolatban megjegyzi, az nem tudható, hogy ezek az autósok évekkel később is így fognak-e állni az autókereskedésekhez. Viszont az valószínűsíthető, hogy az utánuk következő generációkat sem fogják különösebben érdekelni az autószalonok. Ez pedig előrevetítheti, hogy idővel akár ki is kophatnak a klasszikus autópiacokról az ügyfelek.

Azonban jó hír az autószalonoknak és más autókereskedéseknek, hogy a 25–34 évesek 29 százaléka, a 45–54 évesek 15 százaléka, a 65 fölöttieknek pedig csupán a 7 százaléka tartja feleslegesnek az autókereskedéseket. Márpedig ezek a legnagyobb vásárlóerővel rendelkező korosztályok.

Az összes korosztályt figyelembe véve a britek 64 százaléka fontosnak találja az internetes tájékozódást az autókínálatról. Emellett az autóvásárlások 58 százalékát előzi meg szalonlátogatás az Egyesült Királyságban. Tehát tízből négy ember nem megy kereskedésekbe manapság, ha kocsit akar vásárolni a szigetországban.

Ezek az ország legolcsóbb új autói

Egyébként arról is beszámoltunk, hogy júniusban a Mitshubishi Space Star volt a legolcsóbb autó a magyarországi újautópiacon. Meg lehetett vásárolni cirka 4,4 millió forintból. Azonban nem véletlen az alacsony ár: a modell Entry kivitele például légkondit és rádiót sem tartalmaz, valamint csak fehér színben nem feláras.

A legolcsóbbak listájának két második helyezettje van. Az egyik a Kia Picanto 4,9 millió forinttal, aminek év eleje óta 200 ezer forinttal ment fel az ára. Vele holtversenyben a Hyundai i10-es áll. Viszont ez a modell májusban még 5,8 millió forintba került. Az említett három autót a Dacia Sandero követi a sorban 5,345 millió forinttal.

Úgy tűnik hiába a kedvező ár, Németh János, a Skoda magyarországi márkaigazgatója korábban arról beszélt, a magyarok többsége nem vásárol ennyiért új autót. Ezek közül egy modell sem szerepel a hazai forgalomba helyezési statisztikák élén. A tapasztalata szerint az ügyfelek 5 millió forint környékén inkább 3-4 éves, komfortosabb használt járműveket vesznek, esetleg hitelre vásárolnak új autót ekkora kerettel.

Hozzátette, az utóbbi időben azt tapasztalja, több autómárka is árháborúba kezdett, és elkezdte leárazni a termékeit. A trend azzal magyarázható, hogy a keresleti piac átfordult kínálatiba, így megnőtt a verseny a vevőkért.

8 millió forintos elektromos autóval rukkolhat elő a Tesla

Ha az olcsó autóknál járunk: a napokban robban az a hír is, hogy olcsó villanyautók gyártására alkalmas üzemet építene fel a Tesla Indiában. A Reuters információi szerint erről a múlt hónapban tárgyaltak az amerikai cég képviselői az indiai kereskedelmi miniszterrel. Az ott készült autókból egyaránt jutna a helyi piacra és exportra is.

Az országban egy 2 millió rúpiás, azaz nagyjából 8 millió forintos tisztán elektromos autót gyártanának. Tehát a villanyautó negyedével olcsóbb lenne, mint a Tesla jelenlegi legalacsonyabb árú modellje, a Model 3-as.

A hír annak fényében kevésbé meglepő, hogy júniusban a cég vezére, Elon Musk találkozott Narendra Modi indiai miniszterelnökkel. Akkor elmondta, jelentős beruházásra készül a szubkontinensen.

Ne hagyd ki!