Gyakorlatilag elbukott Bjørn Nyland norvég YouTuber és elektromos autó szakértő 1000 km-es tesztjén a BYD Tang, amely jelenleg az egyik legnagyobb akkumulátorral rendelkező elektromos SUV a piacon.
Bjørn Nyland norvég YouTuber és elektromos autó szakértő ezúttal a BYD Tang bruttó 111 kWh-s változatát vetette alá az általa kidolgozott 1000 km-es kihívásnak. A teszt célja, hogy az elektromos járművek vezetési élményét, teljesítményét és megbízhatóságát valós körülmények között mérje fel. A BYD Tang jelenleg az egyik legnagyobb akkumulátorral rendelkező elektromos SUV a piacon.
A nagyméretű, hétüléses elektromos SUV prémium kategóriájú modellként egy 111 kWh-s LFP (lítium-vasfoszfát) akkumulátorral van felszerelve. A gyári adatok szerint akár 600 km-es hatótávra is képes. Bjørn optimista volt az autó teljesítményével kapcsolatban, azonban már az első töltésnél problémákba ütközött. A jármű fedélzeti navigációja szerint ugyanis 42 százalékos töltöttséggel kellett volna megérkeznie az első töltőponthoz, ám a valóságban alig 6 százalékkal sikerült csak beérkezni. Az igazi nagy problémát azonban az akkumulátor hőmérsékletének emelkedése jelentette - írja a Villanyautosok.hu.
Az első töltésnél az akkumulátor hőmérséklete 53°C-ra emelkedett, ami jelentősen csökkentette a töltési sebességet: a rendszer nem tudta megfelelően lehűteni a cellákat, és a probléma minden egyes töltésnél fokozódott. A hőmérséklet a végén annyira magasra emelkedett, hogy a DC villámtöltés letiltott, és Bjørn kénytelen volt 9,9 kW-os AC töltéssel folytatni, hogy egyáltalán hazaérjen.
A BYD Tang így gyakorlatilag nem tudta teljesíteni a 1000 km-es kihívást, amit ma már sok elektromos autó, még a kisebb modellek is gond nélkül abszolválnak. A hőmérsékleti problémák más kínai gyártók, például a NIO és az XPeng autóinál is megfigyelhetők, különösen a megszokottnál hidegebb vagy melegebb környezetben. A kínai gyártók ugyanis jellemzően a helyi, otthoni töltési környezetre optimalizálnak, kevésbé koncentrálnak a nagy teljesítményű töltésre és hosszú távú utazásokra.
Bjørn véleménye szerint a BYD Tang ideális választás lehet rövidebb városi utakra és családi használatra, azonban egy-egy hosszú távú utazás során a töltési problémák komoly kihívást jelenthetnek.
Már itt az Atto 2, ez a legolcsóbb BYD nálunk
Tegnap írtunk arról, hogy már kapható a BYD nálunk legolcsóbban elérhető modellje, az Atto 2. Induló ára 12 390 000 forint, amivel az eddig legkedvezőbb árú Dolphin alá megy. 160 km/h a végsebessége, hatótávja pedig 312 kilométer.