Több hír érkezett a Dacia háza tájáról az elmúlt hetekben. Például kiderült, új autómodellek érkezhetnek, illetve több figyelmet kap a terepjárók piaca. Emellett úgy tűnik, a cég jelentős potenciált lát a kombi és szedán kivitelű autókban is.
A Dacia töltené ki a kombik és szedánok "eltűnése" miatt keletkezett űrt az autópiacon
Kombi és szedán kivitelben is a piacra akar dobni egy új, de hagyományos autómodellt a Dacia. Úgy látják, ezek a játműkategóriák mostanra kiüresedtek, miután gyakorlatilag eltűntek az autópiacról például a Ford Mondeók, a Renault Talismanok és a Volkswagen Passat szedánok. Tehát tovább bővülhet az autógyártó jelenleg öt autós kínálata (Sandero, Sandero Stepway, Duster, Jogger, valamint az elektromos Spring) – jegyzi meg a HVG.
A Dacia vezérigazgatója, Denis Le Vot a francia L'Argus-nak elmondta, az új típus neve C-Neo lehet, és 2026-ban érkezhet. Hozzátette, nem erőltetik a tisztán elektromos hajtást, így hibridek lehetnek a modellek 48 V-os elektromos rendszerrel. Emellett a választék része lehet a gázüzemű LPG-hajtás is.
Több új modell érkezik a Daciától
Gilles le Borgne, a Renault csoport (ide tartozik a Dacia is) ügyvezető alelnöke és a vállalat műszaki igazgatója pedig valamivel korábban arról beszélt, hogy a már beharangozott Bigster mellett egy másik modellt, egy megújuló Dustert is piacra fog dobni a Dacia. Azt is elárulták, méretre nem fogja elérni a Sanderót, viszont nagyobb lesz, mint a korábbi Duster.
Hozzátették, a tervezett, nagyjából 4,2 méter hosszú harmadik generációs Duster az autógyártó legnagyobb projektje a Bigster mellett. Azonban a most beharagozott B-osztályú SUV bevezetése csak 2025 után várható.
Még inkább terepjárósodhat a Dacia
Több változásra lehet számítani az új Duster crossovernél a korábbi generációihoz képest annak a fényében, hogy sajtóinformációk szerint a terepjárók európai piacára is készül betörni a Dacia, ahol gyakorlatilag nincs konkurenciája az amerikai Jeepnek.
A Dacia egy olyan márka, amely jól illik a terepjárók szerelmeseihez. Ez jó okot ad arra, hogy ilyen autót vegyenek
- idéztük Lawrence van den Ackert, a Renault csoport formatervezési vezetőjét is.
Azonban a márka zászlóshajója a Dusternél is nagyobb Bigster lehet a későbbiekben, aminek az ára tekintetében a továbbiakban sem készülnek elszállni.
Amikor az elektromos járművekre való átállás miatt minden márka drágább lesz, nem minden autós engedheti meg magának ezeket. Lesznek olyanok, akik megfizethetőbb, de érdekes autót szeretnének
- tette hozzá Lawrence van den Acker.