A carVertical autóadat-szolgáltató legfrissebb statisztikái szerint a Magyarországon 2024-ben ellenőrzött autók 54,54 százaléka szenvedett már valamilyen sérülést. Bár nem minden rongálódás befolyásolja az autók biztonságos vezethetőségét, vásárlás előtt nem árt tisztában lenni a járművek előéletével.
Százból egy használt autó szenvedett el súlyos sérülést
A cég kutatásából kiderült, hogy a 2020 és 2024 között ellenőrzött járművek 1,2 százaléka szenvedett súlyos közlekedési balesetet, amelyben a kár elérte vagy meghaladta a jármű értékének felét. Fontos megjegyezni, hogy a statisztikáik szerint Magyarországon a baleseti nyilvántartásban szereplő autók 92 százalékánál a károk mértéke legfeljebb a jármű értékének 20 százalékát érte el, így a súlyosan sérült járművek aránya viszonylag alacsony.
Külföldről behozott autók: több a problémás
Arra, hogy korábban sérült autót vásároljunk, további esélyt jelentenek a behozott autók. Németországot mint Európa legnagyobb autóexportőrét tekintve az onnan származó autók esetében 5,2 százalék volt a részaránya azon kocsiknak, amelyeknél az értékük 50 százalékát meghaladó volt a kár. Egy másik nagyon népszerű forrásország, Olaszország esetében ugyanez a mutató pedig 4,8 százalék.
Már nem a gyorshajtás okozza a legtöbb közlekedési balesetet
Nemrég írtunk arról, , hogy idén az első félévben szinte minden fontos közlekedési baleseti statisztika romlott Magyarországon az egy évvel korábbival összevetve. 10,5 százalékkal emelkedett a közlekedési balesetben meghaltak vagy megsérültek száma, a hat hónap alatt 879-cel több emberhez kellett mentőt hívni az utakra, a teljes, féléves szám 9274. Átlagolva ez azt jelenti, 2024 első felének minden egyes napján 50-nél több ember volt érintett sérüléses vagy halálos közlekedési balesetben.
A személysérüléses közúti közlekedési balesetek okai között váltás történt: az elsőbbségadás meg nem adása állt az első helyre, a gyorshajtás a második helyre csúszott.