Veterán Volga
Fotó: Mark_KA / Shutterstock.com

Volga, Moszkvics, Lada: a név orosz, és a többi?

Nyizsnyij Novgorodban mutatták be az egykori szovjet autógyártó, a Volga új modelljeit, Mihail Misusztyin kormányfő viszont szóvá tette, hogy kínai alkatrészeket használnak az autókhoz. Ez nem újdonság, az újraélesztett Moszkvicsoknál és Ladáknál is ez történt.


A kiállításon az economx.hu beszámolója szerint három modellt mutattak be:

  • Volga C40 – D-osztályú szedán
  • Volga K30 – C-osztályú crossover
  • Volga K40 – D-osztályú crossover

Mindhárom jármű 188 lóerős (300 Nm) benzinmotorral, hétfokozatú automata sebességváltóval, illetve intelligens vezetéstámogatási rendszerrel van felszerelve. Egyelőre nem hivatalos, hogy milyen partner segítette a szovjet márka újjáélesztését, de szakvélemények szerint az autók valószínűsíthetően a kínai Changan Raeton Plus, Changan Oshan X5 Plus és Changan Uni-Z szakasztott másai, írja az econmx.hu.

A kiállításon Mihail Misusztyin miniszterelnök ugyan modernek találta az új Volgákat, viszont a kormányt megtapogatva szóvá tette, hogy kínai alkatrészeket használnak a feltámasztott szovjet márka modelljeihez. Szerinte fröccsöntésre az orosz ipar is képes.

Csak nyomokban orosz a Moszkvics új büszkesége

Idén áprilisban mutatta be a legújabb csúcsmodelljét az orosz Moszkvics. A crossover a márka legdrágább autója lesz, így nem csoda, hogy igen erős és fényűző. A Moszkvicsok gyártása tavaly indult újra egy moszkvai üzemben. A gyárat az orosz állam a Renault-tól vásárolta meg 2022-ben jelképes, egyrubeles áron. A napokban mutatták be az új, három üléssoros crossovert, a Moszkvics 8-at, amely a márka zászlóshajójának lesz tekinthető.

Az autó méreteiben a Hyundai Santa Fe-hoz hasonló. Ez lesz a vállalat legnagyobb, legerősebb és legdrágább crossoverje. Így az ára is nagyobb lesz, mint a benzinmotoros Moszkvics 3-é, ami 1 865 000 rubeltől, vagyis nagyjából 7,4 millió forinttól indul.

Azonban az autó nehezen nevezhető orosznak. A kínai JAC Motors autógyártó Sehol X8 Plus modelljére épül. Szinte kívül-belül azonos vele, csak a márkajelzéseket cserélték le. Az autóba egy 174 lóerős benzinmotort és egy hétfokozatú automata váltót szereltek. Belül 12,3 colos digitális műszerfalat és egy érintőképernyős multimédiás rendszert kapott, ami támogatja az Apple CarPlay-t és Android Autót is.

Januárban pedig arról írtunk, hogy mindössze 170 darabot raktak össze a Lada X-Cross 5-ből, ami gyakorlatilag egy kínai alkatrészekből felépített crossover. A projekt elsősorban azt a célt szolgálta, hogy bebizonyítsák, van jövője a szankciók következményeként elhagyott korábbi Nissan-gyárnak Szentpéterváron. A Lada X-Cross 5 először az előző nyáron tűnt fel, és nem volt más, mint a kínai FAW Bestune T77 nevű modell átcímkézett változata. A kocsikban egy 1.5 literes turbómotor volt, ami 160 lóerős.

Ne hagyd ki!