Bemutatta a legújabb csúcsmodelljét az orosz Moszkvics. A crossover a márka legdrágább autója lesz, így nem csoda, hogy igen erős és fényűző. Azonban erős jószándékkal sem nevezhető orosznak.
Ismét kínai autót címkéztek át az oroszok
A Moszkvicsok gyártása tavaly indult újra egy moszkvai üzemben. A gyárat az orosz állam a Renault-tól vásárolta meg 2022-ben jelképes, egyrubeles áron.
A napokban mutatták be az új, három üléssoros crossovert, a Moszkvics 8-at, amely a márka zászlóshajójának lesz tekinthető.
Az autó méreteiben a Hyundai Santa Fe-hoz hasonló. Ez lesz a vállalat legnagyobb, legerősebb és legdrágább crossoverje. Így az ára is nagyobb lesz, mint a benzinmotoros Moszkvics 3-é, ami 1 865 000 rubeltől, vagyis nagyjából 7,4 millió forinttól indul.
Azonban az autó nehezen nevezhető orosznak. A kínai JAC Motors autógyártó Sehol X8 Plus modelljére épül. Szinte kívül-belül azonos vele, csak a márkajelzéseket cserélték le.
Az autóba egy 174 lóerős benzinmotort és egy hétfokozatú automata váltót szereltek. Belül 12,3 colos digitális műszerfalat és egy érintőképernyős multimédiás rendszert kapott, ami támogatja az Apple CarPlay-t és Android Autót is.
A HVG szerint a gyártása és értékesítése 2024 végén kezdődhet. Az autóról készült képeket itt nézhettedmeg.
Ciki dolgot találtak az új orosz Ladákban is
Egyébként újraindították a termelést a korábban a Nissan tulajdonában álló szentpétervári autógyárban is. Ez az üzem is egy rubelért került az orosz állami NAMI autóipari kutatóintézet kezére 2022 novemberében. Tavaly februárban ők adták át a gyárat a szintén a tulajdonukban lévő Ladának. Az „új” Lada X-Cross 5-ös ezen a telephelyükön debütált.
A képlet meglehetősen egyszerű, hogyan voltak képesek ennyire rövid idő alatt egy ”új” autót ”megalkotni” és ”legyártani” az éppen csak újrainduló autógyárban. Gyakorlatilag Kínából vásárolt autókat címkéznek át (azt sem tökéletesen) Szentpéterváron is. Ott töltik fel folyadékokkal, programozzák fel a kulcsokat, valamint gravírozzák rá az alvázszámot.
A Lada márkajelét a hűtőrácsra csavarozzák. Azonban kezdetben, a kereskedői telepen készült fotók alapján nem sikerült levenniük a kínai autómárkajeleket a belterekről. Azokat a FAW Bestune T77 eredeti jelzései díszítették, ami nem is új modell (az erről készült képeket ezen a linken nézheted meg).
Így az oroszok önálló autógyártásáról szóló bejelentések kissé túlzásnak tűnnek. Igaz, várhatóan a Bestune később kevésbé összeszerelt autókat fog küldeni. Idén tervezi az alváz- és fényezőüzem újraindítását a Lada. Azután csak alkatrészek és alkatrészegységek szállítására készülnek Kínából.