Miután az orosz főváros megvásárolta a Renault Rosszija részvényeit, valamint a francia autógyár más oroszországi érdekeltségei az eurázsiai ország ipari és kereskedelmi minisztériumának felügyelete alá kerültek, hamarosan újraindulhat egy legendás orosz autómárka gyártása.
Orosz állami és önkormányzati kézbe kerültek az oroszországi Renault kapacitásai
Az orosz ipari tárca és Szergej Szobjanyin moszkvai polgármester jelentette be, hogy megszerezték a Renault oroszországi érdekeltségeit. Egyúttal megígérték, hogy megpróbálják megtartani az üzemben és a beszállítóknál dolgozó, összesen 45 ezer alkalmazott nagy részét.
A Renault részesedésének az államra történő átruházása biztosítja, hogy az Avtovaz kezelhetősége maradjon, és hogy a vállalat szankciós korlátozások mellett is tovább működhessen. Így megőrizzük a kulcskompetenciákat, a termelési ciklust és a munkahelyeket
- nyilatkozta Gyenisz Manturov tárcavezető.
Újraindulhat a Moszkvics gyártása
Moszkva polgármestere szerint a Renault Rosszija fővárosi gyára Moszkvics márkanevű autókat fog gyártani az üzem technológiai partnere, a KAMAZ segítségével. Elsődleges céljuk a lehető legtöbb autóalkatrész gyártásának meghonosítása lesz a városban.
Az új Moszkvics autógyárban legelőször belsőégésű motorral gyártanának autókat, idővel azonban áttérnének az elektromos járművekre.
A Moszkvics szovjet és orosz autógyár 1930-tól 2010-ig működött, amikor csődeljárásben felszámolták. A kapacitásai azonban már 1998-ban a Renault Rosszija irányítása alá kerültek, amikortól a francia márka modelljeit gyártották bennük.
És akkor a cikk címében ígért nyelvtörő, amire az idősebbek még jól emlékezhetnek. Próbáld meg te is néhányszor gyorsan egymás után kimondani azt, hogy : LUXUSMOSZKVICSSLUSSZKULCS.
Nagy a cégmozgás Oroszországban
Miután Oroszország háborúba kezdett Ukrajnával, az amerikai Yale egyetem úgy számolta április közepén, hogy 289 multinacionális cég vonult ki tiltakozásképpen az orosz piacról. Ezek között van például a Generali biztosító, a kőolajipari Exxon, a gumiabroncsokat gyártó Continental, a Vodafone, vagy éppen a Carlsberg. Mellettük 360 másik vállalat korlátozta, vagy függesztette fel az oroszországi tevékenységét, egyebek mellett több informatikai, elektronikai és autóipari cég, olyanok, mint a IMB, Motorola, Nintendo, Panasonic, Ford, Toyota, de még sorolhatnánk.
Azok a nemzetközi vállalatok, amelyek Oroszországban maradtak, leginkább amiatt dönthettek így, mert túl nagy anyagi veszteséggel járt volna számukra a kivonulás. A Yale szerint összesen 195 ilyen cég van, valamint 138 olyan, elsősorban gyógyszeripari vállalkozás, amelyek csak a beruházásaikat függesztették fel az országban.