Egy fehér Renault Zoe áll a érkövön egy üzlet előtt
Az Európában forgalmazott autók biztonságával foglalkozó Euro NCAP szervezet az ötcsillagos értékelési rendszerében nulla csillaggal értékelte a Renault által forgalmazott Zoe e-autót. A megfizethetőbb árú Dacia Spring villanyautó valamivel jobban teljesített, de az egy csillagos értékelés sem túl biztató.


Évtizedes szakértelem

Az Európai Új Autó Értékelő Program 1997 óta foglalkozik a kontinensen forgalmazott autók biztonsági besorolásával. A szervezettmögött az angol, a francia, a német, a holland, a luxemburgi, a spanyol és a svéd kormány, valamint az Európai Bizottság áll. Az Euro NCAP szigorú tesztelési folyamataival és kifinomult értékelési rendszerével rövid időn belül a kontinens autóiparának meghatározó szervezetévé vált, jelentősen növelve az Európában újonnan eladott autók biztonságosságát.

Az autókat három biztonsági teszt alapján értékeli:

  • frontális ütközés (64 km/h),
  • oldalsó ütközés fallal és oszloppal (50 km/h),
  • valamint gyalogossal való ütközés (29 km/h).

A tesztek alapján három kategóriában pontozza az autókat:

  • az elöl ülő utasok biztonsága
  • a gyermekek/gyermekülések biztonsága
  • a gyalogosok biztonsága

A legjobban teljesítő autókat öt csillaggal, míg a legkevésbé biztonságosakat nulla csillaggal értékelik. Mint említettük, a Zoe nulla, a Dacia Spring pedig egy csillagot kapott.

Szebb napok

Fontos megjegyezni, hogy az Euro NCAP értékelésének nincs akkora ereje, hogy egy autót betiltsanak a szervezet eredményi alapján. A Renault egy sajtótájékoztatóban kifejtette, hogy a Zoe minden egyes biztonsági előírásnak megfelel, az utasoknak nincs okuk az aggodalomra.

Ezek a szabványok folyamatosan változnak, és minden területen egyre szigorúbbá válnak, különösen a biztonság terén. A Renault folyamatosan fejleszti kínálatát annak érdekében, hogy megfeleljen a járművei értékesítésére vonatkozó előírásoknak

-olvasható a Renault közleményében.

A szervezet külön kiemelte, hogy a legújabb Zoe modelleknek rosszabb volt az ülésre szerelt oldallégzsákja, mint a korábbi verzióknak.

A Renault egykor a biztonság szinonimája volt. A Zoe és a Dacia Spring kiábrándító eredményei azonban azt mutatják, hogy a biztonság mára járulékos veszteséggé vált a csoport elektromos autókra való átállásában.

-nyilatkozta az Euro NCAP főtitkára, Michiel van Ratingen.

1997 óta most fordult elő harmadszor, hogy a szervezet nulla csillagot adjon egy járműnek.

A Zoe 2013-ban öt csillagot kapott az NCAP-tól, az októberben zárult évben pedig a harmadik legkelendőbb teljesen elektromos autónak számított Európában a Tesla Model 3 és a Volkswagen ID. 3 mögött.

A BMW iX, a Mercedes-Benz EQS, a Nissan Qashqai és a Volkswagen Caddy mind ötcsillagos értékelést kaptak az idei év utolsó tesztelési körében.

Ne hagyd ki!