Kompakt, tisztán elektromos meghajtású crossoverként születhet újjá a Renault ikonikus 4-es modellje. Friss hírek szivárogtak ki a tervezett francia autóról. Úgy tűnik, nem is kell hosszú éveket várni az érkezésére.
Újjászülethez a Renault 4
A világ első tömeggyártott hatchbackje lehetett a Renault 4-es modellje. Most nagyon úgy tűnik, feltámasztja a francia autógyártó az ikonikus autót, a jelen elvárasaihoz igazítva azt.
A megújuló autóról kiszivárgott hírek és képek szerint az új, Ampr Small EV architektúrára épülő Renault 4 egy kompakt crossoverként születhet újjá, ami leginkább a nagyobb hasmagasságban mutatkozhat meg. Azonban a modell megtarthatja az elődje formáját, és retro stílusú lámpákat is kaphat.
Az eredeti Renault 4 az egyik legsokoldalúbb autó volt a saját szegmensében, hiszen vidéken, terepen és a városban is megállta a helyét. Ezt a fontos tulajdonságot szeretnénk megtartani az új változatnál is
- idézi Sandeep Bhambrát, a projekt egyik kulcsemberét a TotalCar.
Az új Renault 4 várhatóan 2025-ben érkezik. A villanyautóval kapcsolatban valószínűsíthető, hogy egy 52 kilowattórás akkumulátort, valamint egy 134 lóerős elektromos motort kap, amelyek körülbelül 400 kilométer hatótávra adhatnak lehetőséget egyetlen feltöltéssel.
Hatméteres SUV-val jelentkezhet a Cadillac
Még egy hír az e-SUV-ok háza tájáról: A General Motors két méretben kínálja a Cadillac Escalade-et, egy hagyományos és egy hosszított változatban. Ezek között körülbelül fél méter a különbség. Úgy tűnik, ez a gyakorlat folytatódik az elektromos verzióknál is.
A Motor Authority szerint hamarosan megérkezhet a piacokra az új, elektromos Escalade hosszított kiadása, az iQL. Egészen biztos, hogy hatalmas lesz, hiszen az alap e-modell 5,7 méter hosszú. Tehát a hosszított változat meghaladhatja a hat métert. Így ez lehet a világ legnagyobb, teljesen elektromos meghajtású SUV-ja.
Az iQL megtartja az elődje 760 lóerős motorját és a 200 kWh kapacitású akkumulátorát, amely körülbelül 700 km-es hatótávot biztosít egyetlen feltöltéssel. Az utastérben marad a hét- vagy nyolcüléses konfiguráció. Továbbá az alapfelszereltsége része lesz a légrugózás és a kormányozható hátsó kerék. Az alapára pedig 150.000 dollár környékén alakulhat (körülbelül 54 millió forint).
Már Magyarországon is kapható a SSangYong Torres EVX
Egyébként 2023 nyarán jelent meg a magyar újautópiacon a dél-koreai SSangYong szabadidő-autója, a Torres. Az eddigi, benzines típus mellé pedig a napokban megérkezett annak tisztán elektromos hajtásláncú, de igen eltérő kialakítású testvérmodellje a Torres EVX is.
A villanyautó alapfelszereltséggel 16 millió forinttól indul. A jobban felszerelt Premium kivitele pedig 17,4 milliótól. Az általános garancia hét évig vagy 150 ezer kilométerig szól.
A 207 lóerős, 339 Nm nyomatékú villanymotorral szerelt autó 73,4 kWh kapacitású akkumulátora egy töltéssel legfeljebb 462 kilométeres hatótávolságot biztosít. A lítium-vas-foszfát telep AC-n maximum 11 kW-tal tölthető. A 300 kW-os DC gyorstöltővel pedig 37 percet vehet igénybe a 10-80 százalékos töltés.
A Torres EVX 2,4 tonna, 4,71 méter hosszú, kétkerék-hajtású és 8,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A végsebessége 175 km/h.