A magas gyártási és szállítási költségek, valamint az anyaghiány taszigálja felfelé az abroncsgyártók árait. Az ukrajnai háború miatt további emeléseket jelentettek be – írja német piaci információk alapján az autoszektor.hu.
Aki most tavasszal szeretne új nyári gumira váltani, annak sokkal mélyebben kell a zsebébe nyúlnia. A magas gyártási és szállítási költségek, valamint az anyaghiány befolyásolja a gyártók által felszámított árakat, amint azt a német Szövetségi Gumiabroncs-kereskedelmi és Vulkanizáló Kézműves Szövetség (BRV) is jelezte.
Az ukrajnai háború miatt további emeléseket is bejelentettek, amelyek egy része kétszámjegyű tartományba esik.
Michael Schwämmlein, a BRV műszaki igazgatója szerint az abroncsgyártók fokozatosan emelték áraikat az elmúlt néhány hónapban a nyersanyag-, energia- és szállítási költségek meredek emelkedése miatt.
A beszerzési helyzet romlott egyes nyersanyagok, például a korom vagy a szintetikus gumi ellátási szűk keresztmetszete miatt. Ezt a vásárlók is érezni fogják: pusztán üzleti okokból a kereskedőknek is módosítaniuk kell az áraikat.
Mekkora drágulással kell számolni?
Az Alzura Tyre24 platform elemzése szerint februárban és márciusban átlagosan bő 15 százalékkal nőttek a gumikereskedők és a szervizek beszerzési árai a tavalyi év azonos időszakához képest. Az árak már tavaly átlagosan 6,5 százalékkal emelkedtek.
A legnagyobb német gumiabroncsgyártónál, a Continentalnál nem lehet általános megállapításokat tenni a gumiárak alakulásáról – írja a német honlap. A termelési költségek változása - például az emelkedő alapanyagárak miatt - azonban nem kerülhető el.
A regionális adottságoktól függően egyedileg döntenek a szükséges árkorrekcióról.
Romlik a helyzet
A Continental szóvivője szerint az európai gumiabroncsgyártás ellátási helyzete romlik, ezért élesítették a készenléti terveket.
Az emelkedő árak jelenleg visszafogott kereslettel párosulnak. A németeknél április elején nagy havazás volt, ezért sokan húsvét utánra halasztják a cserét.