Kék Tesla jármű a Tesla logója és felirata előtt
Fotó: Unsplash

A Tesla zsinórban a hatodik nyereséges negyedévét zárta le

Néhány hete Elon Musk egy vállalati levelében arra kérte a dolgozóit, váltsanak „szuper hardcore" módra, hogy pozitív eredményekről számolhassanak be a Tesla harmadik negyedéves pénzügyi jelentésébe. Az ösztönzés sikerült, a vállalat teljesítménye minden várakozást felülmúlt.



Rekord rekord hátán

A Tesla a piaci riválisainál jobban kezelte a globális chip-hiányt, ami a teljesítményén is meglátszik. Elon Musk vállalata 241 300 elektromos járművet értékesített az idei harmadik negyedévben, ami 73 százalékos növekedést jelent a tavalyi, azonos időszakhoz képest. A cég történetének legjobb negyedéves teljesítményéről számolt be júniusban, viszont a júliustól szeptemberig tartó időszakban 20 százalékkal felülmúlta az említett periódust, így új rekord született. A Tesla zsinórban a hatodik nyereséges pénzügyi időszakát zárta le.

A legkelendőbbek a Model 3 és a Model Y járművek voltak összesen 232 025 eladott példánnyal, míg a Model S és a Model X típusokból 9275 darab talált új gazdára. A termelési volumen 15 százalékkal, 237 823 gépjárműre nőtt az előző időszakhoz képest.

Skandináv szárnyalás

A Tesla sikerei Norvégiában sem maradtak el, az észak-európai állam évek óta vezető szerepet tölt be a globális elektromobilitási piacon. A skandináv ország azt tervezi, hogy 2025-ig kivezeti a hagyományos meghajtású járműveket az újautó piacáról. Ez reális célkitűzésnek tűnik, amit tovább erősít az elektromos autók egyre növekvő népszerűsége a lakosság körében. A Norvég Közúti Szövetség (OFV) adatai szerint a szeptemberben értékesített új autók 77,5 százaléka tisztán elektromos volt, ami 16 százalékos növekedést jelent a tavalyi, azonos időszakhoz képest.

Ebből a 77,5 százalékból:

  • a Tesla Model Y 19,8 százalékért,
  • a Model 3 12,3 százalékért,
  • a Skoda Enyaq pedig- messze lemaradva az éllovasoktól- 4,4 százalékért felelt.

Kínai nyomás

Az elmúlt hónapokban rengeteg támadás érte a Tesla-t az egyik legfontosabb piacán, Kínában. Ennek ellenére Gary Black, a Future Fund portfóliómenedzsere és a vállalat egyik befektetője azt mondta, hogy a Tesla a szállítási rekordjait a sanghaji gyárnak és a brutális kínai keresletnek köszönheti. Éppen ezért úgy gondolja, hogy az állítás, miszerint a kínai kereslet leszálló ágban van, téves.

A Tesla kapcsolata Kínával meglehetősen jól indult. 2018-ban Elon Musk megállapodott a sanghaji önkormányzattal egy „Sanghaji Gigagyár" építéséről, amely 100 százalékban a Tesla tulajdonában áll. 1990 óta nem volt arra példa, hogy egy autógyártó vállalat kínai területen teljesen külföldi kézben legyen.

Az elmúlt hónapokban azonban rengeteg támadás érte a vállalatot, egyebek között biztonsági, nemzetvédelmi és ügyfélszolgálati okokból kifolyólag. A gyártót a felháborodott tulajdonosok és az állam is kritizálja. A Tesla hamarosan elveszítheti a kizárólagos tulajdonjogát Sanghajban, és valószínűleg az értékesítési számai is csökkenni fognak. Bár a vásárlók körében egyelőre népszerű, egyre többen fordítanak hátat a cégnek. A Tesla aktuális kínai helyzetéről EBBEN A CIKKÜNKBEN bővebben írtunk..

Ne hagyd ki!