Számos autógyártó tiltakozik amiatt, mert a Tesla-vezért Elon Musk kezébe került a Twitter. Többen teljesen leállították az aktivitásukat a platformon. Aggódnak, hogy bizalmas információik kerülhetnek a piaci riválisuk tudomására.
Nem tetszik a Twitter felvásárlása az autógyártóknak
44 milliárd dollárért (mintegy 18 ezer milliárd forintért) vásárolta fel Elon Musk a Twittert a közelmúltban. Az akvizíció után a Tesla-vezér sorra hozta a drasztikus döntéseket a közösségi platform jövőjével kapcsolatban, például kirúgta a vezetőket és mintegy 4 ezer alkalmazottat.
Nem örült a Twitter bekebelezésének több autógyártó, ahogyan az elbocsátásokhoz sem tapsoltak. Ezért sorra jelentették be, hogy felfüggesztik a hirdetéseiket a mikroblog felületén – írja a Vezess.hu.
Beszüntette a reklámozást például a Volkswagen-csoport az oldalon. Azon belül az Audi ennél is tovább ment: egy hónapja nem tweetel egyáltalán. Mellettük a General Motors, valamint a grupphoz tartozó Buick, Cadillac és a Chevrolet is inaktíválta magát, akárcsak a konszern vezérigazgatója, Mary Barra – jegyzi meg a Carscoops.
Mivel egy versenytársunk a platform tulajdonosa, fontos számunkra, hogy biztosítsuk hirdetési stratégiánk és adataink biztonságos kezelését
- nyilatkozta a General Motors az Automotive News-nak.
Egyébként a GM konszern 2035-től teljesen a villanyautó-piacra fog összpontosítani, melyet jelenleg a Tesla ural. Azonban az ügyfeleivel továbbra is tartják a kapcsolatot a felületen, akárcsak a Volkswagen-csoport.
Persze nem minden autógyártó tiltakozik ilyen módon a Twitter felvásárlása miatt. Továbbra is aktív az oldalon például a BMW, a Ford, a Honda, a Mercedes-Benz, a Nissan és a Toyota, bár kérdéses, hogy ez meddig marad így.
Mások is menekülnek Musk elől
Többen is vannak, akik nem boldog azért, mert Elon Musk felvásárolta a Twittert. A közöségi oldal falhasználói százezrével vándoroltak át egy másik platformra, amely népszerűsége óriási ütemben nő. Azonban korai lenne azt mondani, hogy átveheti a Tesla-vezér mikroblogjának a helyét.
A nyílt forráskódú Mastodont egy kiábrándult twitteres, Eugen Rochko alapította 2016-ban. Jelenleg is ő a cég vezérigazgatója és vezető fejlesztője – sőt, a projekt egyetlen teljes munkaidős alkalmazottja.
A Twitter alternatívájaként emlegetett decentralizált platformnak több mint egymillió felhasználója van. A számuk akkor ugrott meg félmillióval, amikor október végén Must átvette a Twitter vezetését. Ez nem nagy szám a nagy előd napi 238 millió aktív felhasználójához viszonyítva, a bővülés mégis impozáns.
A visszajelzések alapján többen azért váltottak, mert attól tartanak, hogy Musk gyökeresen átalakítja a Twittert, mások pedig így akarnak tiltakozni az akvizíció miatt.