Az üzemanyag ára rohamosan közeledik az 500 Ft-os lélektani határhoz, sőt, egyes kutakon már meg is haladja ezt. De nincs más megoldás, csak benyelni ezeket a költségeket vagy letenni a kocsit? Nem akarjuk lelőni a poént, de van.


Lélektani határon

A Pulzus Kutató friss felméréséből kiderült, hogy az autósok egy része 500 Ft feletti üzemanyagárnál inkább letenné a kocsiját. Van azonban más megoldás. A korábbi évek tapasztalatai alapján most is beigazolódni látszik az Oszkár telekocsi megfigyelése, amely szerint a megnövekedett üzemanyagárak miatt egyre több autós fordul inkább a rendszerükhöz segítségért.

A múlt heti, 10%-os forgalom-növekedésünkön is észlelhető, hogy az élelmesebb autósok nem le-, hanem inkább teleteszik az autójukat. 490 Ft-os benzinárral és 6-7 literes átlagfogyasztással számolva a fővárosból Pécsre, Debrecenbe, Nyíregyházára, Szombathelyre vagy Zalaegerszegre egyedül utazva 7-8000 Ft/fő az üzemanyag-költség, mely már két oszkáros utassal 2700 Ft/fő-re csökkenthető. Emellett Miskolcra vagy Szegedre 5000-6500 Ft/fő helyett, tele autóval 2000-2200 Ft/fő áron juthatunk el

-mondja Prácser Attila, az oszkar.com társalapítója.

Koronavírus és telekocsizás

A koronavírus a telekocsizásra is jelentős hatással volt: a normál, 2019-es, utazási számokhoz képest 2020-ban és 2021-ben összességében 50-60%-os visszaesés tapasztalható. Ez a tendencia viszont az üzemanyag árának növekedésével javulni látszik, hiszen a felnőtt társadalom nagy része már be van oltva. Két-három utastárssal együtt utazni pedig egyáltalán nem veszélyesebb, mint bemenni egy boltba vásárolni péntek késő délután.

A helyeiket meghirdető autósok természetesen meghatározhatják a közös utazás feltételeit: a hirdetésük feladása során meghatározhatnak kötelező maszkviselést, illetve akár a védettségi igazolvány felmutatását is kérhetik utasaiktól. A rendszerben meghirdetett utak leírásában is gyakran szerepel, hogy betegen lehetőleg senki ne utazzon, ezzel mi is 100%-ban egyetértünk. A vírustól eltekintve, idegenekkel megosztani az autónkat nem újdonság: az Oszkár, többek között az utazás után leadott értékeléseknek köszönhetően, már 14 éve sikeresen működik. Aki nem becsületesen telekocsizik, azt a közösség kiveti magából, a rendszer kizárja és nem kap új lehetőséget

- tette hozzá Prácser Attila.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A Mol nem hagyja annyiban a Hernádi Zsoltot elmarasztaló horvát ítéletet

A Mol-csoport csalódottságának adott hangot az ítélet kapcsán. Álláspontjuk szerint a legfelsőbb bíróság annak ellenére hagyta helyben a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét, hogy korábban mind a magyar hatóságok, mind pedig a horvát kormány által kezdeményezett nemzetközi választottbírósági eljárás azt állapította meg, hogy sem a Mol, sem annak tisztségviselői nem követtek el bűncselekményt.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szálka a vásárlók szemében a faáruk drágulása, lépett a versenyhivatal

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) gyorsított ágazati vizsgálatot indított a fa építőanyagok hazai piacán is, hogy megfelelően feltárhassa a drasztikus építőipari drágulás mögött húzódó piaci folyamatokat. A vizsgálat a Nébih ellenőrzéseivel összehangolt helyszíni kutatásokkal indult, a GVH vizsgálói több piaci szereplőnél is megjelentek.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Horvátországban jogerőre emelkedett a Mol-vezér börtönbüntetése

A horvát legfelsőbb bíróság megerősítette a Zágráb megyei bíróság elsőfokú elmarasztaló ítéletét Ivo Sanader volt horvát kormányfő és Hernádi Zsolt, a Mol Nyrt. elnök-vezérigazgatója egyesített perében - közölte a Jutarnji List című horvát napilap. A nemzetközi választottbíróság szerint viszont Horvátország nem tudta bizonyítani, hogy a Mol (vagy Hernádi Zsolt) megvesztegette volna Sanadert.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!