A Volkswagen ID.7-es nagy villanyautója egy töltéssel 941 kilométert tett meg. Igaz, “laboratóriumi” körülmények között, mégis egyharmaddal a gyári hatótáv felett.
Egy szériakivitelű Volkswagen ID.7 Pro S a Nardò tesztpályán egy feltöltéssel 941 kilométert tett meg. Ez egyrészt 32,7 százalékkal (hajszál híján harmadával) több, mint a hivatalos WLTP-hatótávolság (709 km), másrészt a nettó 86 kWh kapacitású akkumulátorra vetítve 9,2 kWh/100 km átlagos energiafelhasználásnak felel meg. A gyár szerint ez olyan, mintha egy dízelmotoros autó hozzávetőlegesen egy litert fogyasztott volna 100 kilométeren - idézi a Volkswagen közleményét a Vezess.hu.
Elérésében szerepe volt a 19-es kerékméretnek, amivel az ID.7 jóval takarékosabb, mint a típushoz elérhető 20-as vagy 21-es felnivel. A VW az európai nagyvárosok csúcsforgalmi városi átlagsebességével: 29 kilométer/órával haladt a 12,5 kilométeres nardói tesztkörön.
2370 kilométer: ennyi a hibrid autók világcsúcsa
Ha már hatótáv, akkor nemrég számoltunk be egy világrekordról. A kínai Chery Fulwin A8L tavaly decemberben megdöntötte a hibrid autók hatótávrekordját. Újabb tankolás és töltés nélkül 2370 km-t tett meg. A 4,79 méter hosszú, 1,84 méter széles, 1,48 méter magas és 2,79 méteres tengelytávolságú szedán Kínában 109900-149900 jüanos (5,8-7,9 millió forint) áron kapható. Az 1,5 literes szívó benzinmotorra épülő alapmodell 9,53 kWh kapacitású akkumulátora 70 kilométeres e-hatótávot tesz lehetővé.