Nem sokaknak juthat eszébe a Volkswagen márkanév hallatán egy kolbász. Pedig a német autógyártónak a legnagyobb darabszámban értékesített terméke a „199 398 500 A alkatrész” nevű klasszikus német currywurst.
Egy kolbász a Volkswagen legsikeresebb terméke
1938-ban nyílt meg a Volkswagen első és legnagyobb autógyára Wolfsburgban, ahol ma nagyjából 15 ezren dolgoznak. Az alkalmazottak jellemzően a gyári menzán étkeznek, ahol 1973-óta kínálnak saját gyártmányú kolbászt. Eredetileg az üzem egyik melléképületében vágták le és dolgozták fel az állatokat a termékhez, majd helyben töltötték és füstölték a wurstot. Később a vágóhidat megszüntették, és a kolbász - egyébként titkos - receptjéből kivették a marhahúst, így csak a sertés maradt. Jelenleg egy 30 fős hentesüzem működik a gyárban.
A cég saját currywurstja óriási siker volt az üzemben. Bekerült a Volkswagen többi gyárának a menzájára is, később pedig szupermarketekben, valamint focimeccseken is árusítani kezdték. Egy ideje pedig a hivatalos német VW-márkakereskedésekben díszcsomagolású ötös pakk saját márkás kolbászt kap ajándékba minden autóvásárló. Ráadásul az előző évtizedben annyira népszerű lett a „199 398 500 A alkatrész” nevet viselő wurst (a speciális paradicsomszószának a neve pedig „199 398 500 B alkatrész”), hogy vannak évek, amikor több darabot adnak el belőle, mint autóból.
A Telex megjegyzi, a Volkswagen currywurstja nagyon jó minőségű, és számos díjat nyert. 2010 óta létezik vegetáriánus verziója is. 2021 óta pedig csak az kapható a gyári menzákon, aminek sokan nem örülnek.
Magyarországon nagyon népszerűek a használt Volkswagenek
Egyébként hazánkban a Volkswagen volt a legnépszerűbb behozott használtautómárka az első negyedévben 12,5 százalékos részesedéssel. A második helyet az Opel szerezte meg 9,3 százalékkal, a Ford pedig a harmadik helyre futott be 9,1 százalékkal. Lejjebb azonban jelentősen átrendeződött mezőny: A tavaly még negyedik és ötödik helyen álló Toyota és Hyundai most a 7-8. helyre csúszott vissza, átadva a helyet a három német prémiummárkának, az Audinak (6,4 százalék), a Mercedesnek (5,7 százalék), valamint a BMW-nek (5,3 százalék).
A használtautó-import mennyisége az év első három hónapjában összesen 26 695 volt, ami 24 százalékkal marad el az előző év hasonló időszakában regisztrált értéktől. Ugyanebben az időszakban az újautó-eladások száma 29 561 volt, ami 3 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi mennyiséget.
Idén márciusban a DataHouse adatai szerint 9 715 import használt személyautó kapott hazai rendszámot, ami az elmúlt félév legnagyobb havi mennyiségét jelenti.
Az első negyedévben határozott trendfordulónak lehettünk tanúi: a rezsiköltségek és az infláció által keltett bizonytalanság immár egyre kisebb hatást gyakorol a használtautó-import alakulására. Sokat segített a forint árfolyamának kedvező alakulása is, a hazai deviza az időszak jelentős részében már újra a 390 forint alatti régióban tartózkodott. Mivel a jelenlegi piaci folyamatok Európa-szerte kedvezőek, és külföldön ismét kedvezőbb áron és kevesebb kompromisszum vállalásával lehet autóhoz jutni, arra számítunk, hogy az év további részében a havi szintű használtimport újra a 10 ezer feletti tartományba kerül majd vissza
- magyarázta Halász Bertalan, a JóAutók.hu vezérigazgatója.