A Volkswagen már korábban leleplezte a teljesen megújuló Passatot. Azonban a magyarországi árára egészen mostanáig várni kellett a csak kombi kivitelben gyártott autónak. Mutatjuk, mit érdemes tudni az új modellről.
Magyarországon is árat kapott az új Volkswagen Passat
A Volkswagen tavaly nyáron leplezte le teljesen megújuló, kizárólag 690-1920 literes csomagterű kombi változatban, Pozsonyban készülő Passatot. Azonban a modell csak a napokban kapott árat Magyarországon.
Jelenleg 16 millió forinttól indul a Business felszereltségű, 150 lóerős, 1,5 literes, 4 hengeres turbós benzinmotoros, illetve 7 fokozatú DSG automata váltóval ellátott lágyhibrid változat.
A 150 lovas, 2 literes, 4 hengeres turbódízelmotorral és szintén DSG váltóval szerelt Passat - az imént említetthez hasonló felszereltséggel - 16,7 millióba kerül.
A legdrágább pedig a sportos R-Line verzió, melyért legkevesebb 18,2 milliót kérnek. A TDI motoros Passat egyetlen töltéssel akár 1400 kilométert is megtehetnek.
A HVG viszonyításképpen megjegyzi, a Passat elektromos testvérmodelljének tekinthető ID.7 szedán 23,8 millió forintnál kezdődik. Az 286 lóerőt és 613 kilométeres WLTP-hatótávot képes felmutatni. Azonban a kombi verziója csak később érkezik.
Hozzáteszik, szintén később lehet számítani a 100 kilométeres e-hatótávú, valamint akár 1000 kilométeres összhatótávolságú plug-in hibrid benzines Passatra. Annak az ára egyelőre nem ismert.
Visszatérnek a fizikai gombok a Volkswagenekbe
Egyébként több szempontból is trendforduló lehet a Volkswagen (VW) ID.2All modellje. Egyik oldalról a korábbi évek tendenciájával szemben nem crossover és nem is kupé. Inkább a korábbi Polókhoz áll közel. Másik részről az autóba több fizikai gomb került, mint a legtöbb típusba az elmúlt időszakban.
A VW egyik tervezője is megerősítette, a jövőben ismét több fizikai gombot építenek az autóikba. Ez azért történhet meg, mert a VW-vezér Thomas Schäferhez eljutottak azok a vásárlói panaszok, melyek szerint az érintős kezelőfelületek amellett, hogy „frusztrálók, határozottan sok kárt okoznak”.
Továbbá Darius Watola, a német autógyártó belső formatervezője is elmondta, az ID.2All „minden modellhez új megközelítést mutatott be”, például a koncepció és a gombok tekintetében. Ő is elsősorban az ügyfélpanaszokat nevezte meg a változtatások okaként.
Ezek a legkeresettebb autók a német újautópiacon
De arról is írtunk néhány napja, hogy Németországban a Volkswagen Golf volt a legnépszerűbb új személyautó novemberben: 7503 darabot értékesítettek belőle. A népszerűségi lista második helyén a Volkswagen Tiguan állt 5684 eladott autóval, míg a harmadik helyre a Volkswagen Polo került 4996 darabbal.
A negyedik hely az Opel Corsáé 4516 eladott autóval, az ötödik pozíció pedig a Volkswagen T-Roc-é 4491 darabbal. A tízes listát a Mini (4040 darab), a Volkswagen Passat (3866 darab), a teljesen elektromos Skoda Enyaq (3588 darab), a BMW X1 (3534 darab) és az Audi A4 (3439 darab) zárja.
A Tesla autói közül a Model Y érte el a legjobb helyezést: 2840 darabbal a 23-et. A Model 3 1937 eladással a 40.
Az elektromos Volkswagenek, az ID.4/5 és az ID.3 kevésbé kelendőek. Előbbi a 32., utóbbi pedig a 43. helyen áll a toplistán