Több millió forinttal mérséklődött néhány modell ára

Miután a német kormány kivezette a villanyautók vásárlásához járó állami támogatást, több autógyártó is átvállalta a többletköltséget. Azonban a Volkswagen ennél is tovább ment. Az eltörölt kedvezménynél jóval nagyobb árcsökkentést eszközölt a tisztán elektromos modelljeinél.


Csökkentette a villanyautói árát a Volkswagen

Forintban számolva milliókkal csökkentette a villanyautói árát a Volkswagen Németországban, miután a berlini kormány eltörölte az e-autók vásárlásárának állami támogatását. Azonban az autógyártó kedvezménye a korábbi, kormányzati támogatást is meghaladja. Az akciójuk előre láthatóan a negyedév végéig tart.

A 4500 eurós (1,7 millió forintos) állami támogatás helyett a wolfsburgi gyártó két különböző jogcímen az ID.3 Pro árát körülbelül 2,7 millió, az ID.3 Pro S árcéduláját 2 millió, az ID.4 család, valamint az alap ID.5 árszabását 2,9 millió, az ID.5 GTX-ét 2,2 millió, az ID.7-ét pedig 1,8 millió forintnak megfelelő euróval csökkentette.

A Villanyautósok megjegyzik, az ID.3 alapváltozatának induló ára a kedvezménnyel 33 ezer euróra, azaz durván 12,5 millió forintra mérséklődött Németországban. Ez a típus körülbelül 17,5 millió forinttól érhető el Magyarországon.

Megfosztotta a trónjától a BYD a Teslát

Egyébként a friss adatok alapján a Testa 2023 utolsó negyedében mintegy 484 ezer autót adott át. A Financial Times szerint ezzel az amerikai cég felülmúlta az elemzői várakozásokat. Azonban az örömüket beárnyékolj a legnagyobb riválisuk, a BYD eredménye. A kínaiak 526 ezer darab villanyautót értékesítettek ugyanebben az időszakban, ami új rekord. Ráadásul ez az első alkalom, hogy egy negyedévben a kínai autógyártó több tisztán elektromos meghajtású autót adott el, mint Elon Musk cége.

A BYD növekedése elsősorban hazai pályán valósult meg. Azonban a kínaiak egyre jobban törekszenek arra, hogy új, külföldi piacokra tegyék be a lábukat. Ebben kulcsfontosságú szerepe lesz a Szegeden épülő új gyáruknak is.

Hozzáteszik, bár a BYD tavaly több mint 3 millió járművet értékesített, ebben a számban benne vannak a plug-in hibridek is. Villanyautót 1,58 millió darabot adtak el 2023-ban, tehát éves összesítésben a Tesla nyert 1,81 millió eladással.

Olcsó, nátriumalapú akkumulátorok faraghatják le a villanyautók árát

Arról is írtunk a napokban, hogy piacra dobja az első nátriumalapú akkumulátorral ellátott villanyautóját a kínai JAC Motors. A JAC Jivej (Yiwei) modell új típusú aksijainak alacsonyabb az energiasűrűségük, mint a hagyományos, lítiumalapú akkuké. Azonban sokkal olcsóbb az előállításuk, könnyebben beszerezhetők az alapanyagaik, valamint nagyon jól viselik a hideget. Az alacsonyabb előállítási költség miatt pedig lejjebb nyomhatják a villanyautók árát

Hozzáteszik, a Volkswagen ezer szállal kötődik a kínai autógyártóhoz, hiszen 75 százalékos részesedése van a JAC-ban. Annak anyavállalatában, a JAG-ban pedig 50 százalékos tulajdonrésszel bír. Egyébként a másik tulajdonos a kínai kormány.

A portál úgy tudja, a Jivej EV a Sehol E10X villanyautó átmárkázott verziója. A Sehol hatótávolsága 252 km, az akkumulátorkapacitása pedig 25 kWh, amihez 120 Wh/kg energiasűrűség társul.

Ne hagyd ki!