Óriási vagyont készül befektetni az autógyártásba az okostelefongyártó Xiaomi. A kínai óriásvállalat 2023 végén mutatta be az első villanyautóját. Mutatjuk, mit lehet tudni a SU7-ről.
Villanyautóval lép az autópiacra a Xiaomi
Az elsősorban okostelefonjairól ismert kínai Xiaomi tech-óriás decemberben mutatta be az első villanyautóját, a Xiaomi SU7-et. A napokban pedig bejelentette, az autó nem kerülhet többe, mint 500 ezer jüan, azaz körülbelül 25 millió forint. Viszont azt ígérték, az árat csökkenteni fogják, ha növekednek a megrendeléseik.
Az kínai cég autóit a BAIC Group állami tulajdonú járműgyártó egyik leányvállalatának az évi 200 ezres kapacitású pekingi gyárában gyártják. A SU7 két verzióban készül. Az egyik legfeljebb 668, a másik 800 kilométert is megtehet egyetlen töltéssel.
A Reuters beszámolója szerint a Xiaomi célja a SU7-nél az volt, hogy ez legyen „a legszebb, a legkönnyebben kezelhető és a legolcsóbb villanyautó”. Lei Jun vezérigazgató emellett beszélt a cég terveiről is az autószektorban. Mint mondta, 15-20 év múlva a világ öt legnagyobb autógyártója közé szeretnének tartozni. Ehhez nagyjából 10 milliárd dollárt terveznek befektetni az autógyártásba kevéssel több mint egy évtized alatt – írja az Economix.
Leáll a Apple tervezett villanyautójának a fejlesztése
Mindeközben kútba dobta az Apple a saját villanyautója terveit: leállítja a Project Titant. A Bloomberg értesülése szerint erről februárban tájékoztatta néhány alkalmazottját a vállalat csúcsvezetése.
Korábban nagyjából 2 ezer ember dolgozott az autó megvalósításán. Ők elsősorban a generatív mesterséges intelligenciával kapcsolatos fejlesztésekre kerülnek át, de elbocsátásokra is lehet számítani. Azonban egyelőre kérdéses, hány főt érinthet a leépítés.
Az Apple villanyautós projektje 2014-ben indult, de többször hullámvölgybe került. Például ez történt 2019-ben is, amikor majdnem 200 alkalmazottját engedte el a cég erről a területről.
A fejlesztéssel kapcsolatos, néhány héttel korábbi hír pedig az volt, nincs elkaszálva a Project Titan, de az autó megjelenése csúszni fog, és további négy-öt évet kell várni a bemutatására.
A csúszást ekkor elsősorban azzal magyarázták a szakértők, hogy a jármű egyelőre nem tudja teljesíteni az önvezetés terén azt, amit elvárnának tőle.
Emellett tudni lehetett, hogy az Apple inkább a cég saját mesterséges intelligenciájának a fejlesztésére kíván fókuszálni a következő időszakban.