Nehéz helyzetbe került a litván Revolut cég Magyarországon

18 millió ügyfele közül félmillió a magyar a Litvániában bejegyzett Revolut banknak. Őket érintheti, hogy a pénzintézet magyarországi számlavezető bankja, a Raiffeisen az üzleti kapcsolat megszüntetéséről döntött kettejük között – írja az Index.hu a Magyar Nemzeti Banktól (MNB) kapott tájékoztatás alapján. A Raiffeisen nem kommentálta a hírportál értesülését.


Nehézségekbe ütközött a magyar piacon a Revolut


Áprilistól így új bankra lesz szükségük azoknak, aki eddig a Revolut számlaszámát használták átutalásra. Eddig ugyanis a Raiffeisen nyújtotta a szolgáltatást a litván banknak: az utalások esetében a számlaszám mellett a közleményben a felhasználó ügyfélazonosítójának a megadásához volt szükség, a bank pedig az alapján rendszerezte a pénzt az adott számlán.

Péntektől kezdve azonban sorra kapták a magyar felhasználó a litván cégtől az üzenetet arról, hogy április 1-jétől a Revolut már nem fér hozzá a helyi forintfizetési rendszerekhez. A bank ezentúl a fizetések fogadásához az LT-vel kezdődő IBAN- (nemzetközi bankszámlaszám) számlaszámot javasolta. Más szolgáltatásaikat azonban, amelyeket a legtöbb magyar felhasználó használhat, ez a bejelentés úgy tűnik, hogy nem érinti – írja a portál.

Nyilatkozott az MNB 

Az Index.hu az ügyben megkereste a Raiffeisent, amely banktitokra hivatkozva nem kívánta kommentálni a hírportál értesüléseit. A Revolut pedig egyelőre nem reagált a megkeresésre. Virág Barnabás, a jegybank alelnöke azonban nyilatkozott a témában pár nappal ezelőtt.

„A Revolut már nem csak mint pénzforgalmi szolgáltatást nyújtó szereplő van jelen a magyar piacon. Általános banki szolgáltatásokat is kívánnak nyújtani. Mindenkinek, aki a szolgáltatásokat igénybe veszi, fontos tisztában lennie azzal, hogy mivel a Revolutnak jelenleg nincs leánybankja Magyarországon, és a székhelye Litvániában van, ezért bármilyen fogyasztói probléma, betétbiztosítási kérdés, amely fölmerülhet egy normál banküzemi működés során, azzal kapcsolatban Litvániában, litván vagy angol nyelven kell a problémáikat, az ügyeiket intézni.”

– mondta a szakember. Az alelnök arról is beszélt, hogy ők többször javasolták a litván cégnek, hogy létesítsen leánybankot az országban, azonban „eddig ezt az ajánlásunkat (…) nem fogadták el. Pedig a jegybanknál továbbra is ezt tartanánk a legegészségesebb megoldásnak.” Ebben az esetben - a szakértő szerint - a magyar ügyfelek is Magyarországon, magyar nyelven tudnák intézni a banki ügyeiket, valamint erősebb lehetne a jogérvényesítési szerepköre is ezáltal az MNB-nek mint felügyeleti szervnek a Revolut felett - írja a portál.

The Conversation

Ne hagyd ki!