A rendőrök régtől alkalmazzák a technológiát
Fotó: Shutterstock

Arcfelismerés és tenyérolvasás - ez lehet a fizetés jövője

A világ egyik legnagyobb bankja biometrikus fizetéssel pezsdítené fel a piacot. A technológia lehetővé teszi, hogy az ügyfelek egyszerűen, a tenyerük vagy az arcuk szkennelésével fizethessenek. Van olyan kiskereskedelmi világcég, amely a gyakorlatban teszteli a technológiát.


Bevezetné a biometrikus fizetés lehetőségét a világ egyik legnagyobb bankja

Korábban a rablókat próbálták ujjlenyomat vagy kamerafelvétel alapján azonosítani a bankok. A jövőben a fizető ügyfelekre is ez a sors várhat. A világ egyik legnagyobb pénzintézete, a JPMorgan azt tervezi, közelebb hozza a jelentős kereskedői ügyfélköréhez a biometrikus fizetés lehetőségét. Először májusban, a miamii Formula-1 nagydíjon fogja tesztelni a fizetési rendszert. Ha jól sikerül a teszt, jövőre több helyen megjelenhet a szolgáltatás.

A rendszer használatához előbb egy rövid regisztráción kell átesnie az ügyfeleiknek, amikor rögzítik például a biometrikus adataikat. Ezután egyes helyeken gyorsan és egyszerűen fizethetnek a termékekért a tenyerük vagy az arcuk leolvasásával.

A biometrikus fizetés jobb és gördülékenyebb vásárlói élményt biztosíthat az ügyfeleknek. Világszerte megbízható fizetési szolgáltató és pénzintézet vagyunk, és teljes mértékben fel vagyunk szerelve a biometrikus megoldásokat működtető, rendkívül biztonságos azonosítási pontok kezelésére. A fogyasztói technológia fejlődése új elvárásokat teremtett a vásárlók számára, és a kereskedőknek készen kell állniuk arra, hogy alkalmazkodjanak ezekhez az új elvárásokhoz

- idézi Jean-Marc Thienpontot, a JP Morgan Payments Omnichannel Solutions vezetőjét a Fintech.

Perrel néz szembe az Amazon a kisbolti technológiája miatt

Hasonló technológia miatt fájhat most a feje az Amazonnak. Csoportos keresetet nyújtott be a cégóriás kisboltjainak néhány vásárlója a vállalat ellen. A panaszuk szerint nem kaptak megfelelő tájékoztatást arról, hogy arcfelismerő technológiával figyeli őket az Amazon Go a vállalat üzleteiben.

Az Amazon Go egy 2018-ban bemutatott, kényelmes vásárlást ígérő rendszer. Az ezt alkalmazó boltokba a vásárlóknak csak be kell sétálniuk, levehetik a polcokról a kívánt terméket, és távozhatnak is. Az üzlethelység kamerái felismerik az arcukat, és azt, mit vásároltak, majd a program ráterheli a számlájukra.

Azonban egy tavaly januárban életbe lépő törvény New Yorkban megkövetelte a vállalkozásoktól, hogy figyelmeztető táblákat helyezzenek ki, ha nyomon követik az ügyfeleik biometrikus adatait. A felperesek szerint az Amazon ennek ellenére csak idén március közepén kezdte kitenni a figyelmeztetéseket. Ráadásul a tájékoztatás nem is megfelelő.

Az új tábla nem árulja el, hogy az Amazon átalakítja és megőrzi a biometrikus azonosító információkat. Még ennél is rosszabb, hogy a tábla arról tájékoztatja az ügyfeleket, hogy az Amazon nem gyűjt róluk biometrikus azonosító információkat, kivéve, ha az Amazon One tenyérszkenner segítségével lépnek be az Amazon Góba. Ezzel szemben viszont a „Just Walk Out” technológia lehetővé tétele érdekében az Amazon Go üzletei folyamatosan gyűjtik és felhasználják az ügyfelek biometrikus azonosítóit

- nehezményezték a felperesek.

További vádjuk, hogy a cég megpróbálja elrejteni az azonosításra utaló táblákat, pedig a jelzéseknek jól láthatónak kellene lenniük. A felperesek ki akarják kényszeríteni az Amazontól a megfelelést a törvényi előírásoknak, valamint kártérítést azoknak, akik beléptek az érintett boltokba, illetve legalább 500 dollárt a per tagjainak.

Ne hagyd ki!