Növekedésük üteme alapján listázták a pénzügyi alkalmazásokat
Fotó: Shutterstock

Elvesztette trónját a Revolut a királyságban

A JPMorgan digitális bankja, a Chase UK mobilalkalmazása lett 2022 „kitörő pénzügyi applikációja” az Egyesült Királyságban, de más díjat is bezsebelt. A digitális bank a Revolutot és a Monzót is megelőzte a versenyben.


Növekedésük üteme alapján listázták a pénzügyi alkalmazásokat

A Data.ai idén is megvizsgálta a pénzügyi alkalmazások előző évi letöltésszámait az Egyesült Királyságban, majd a növekedési ütemük alapán rangsorolta azokat – írja az altfi.com. Az adatok alapján ezt a versenyt a JPMorgan digitális bankja, a Chase UK nyerte a második helyezett Revolut és a Monzo előtt.

A Fintech megjegyzi, hogy a 2021 szeptemberében elindított Chase UK tavaly előtt sokkal kevesebb letöltéssel rendelkezett, mint versenytársai, hiszen csak néhány hónapja volt az ügyfélszerzésre.

Azonban nem ez volt az applikáció egyetlen sikere. A havi aktív felhasználóinak a száma alapján is megszerezte az első helyet. Ebben a kategóriában a Starling Bank, az NS&I Bonds, a Revolut és a Monzo appjait is megelőzte.

Szolgáltatásokban erősít

A portál megjegyzi, hogy a díjnyertes applikáció sikere egyértelműen a szolgáltatásaival magyarázható. Digitális bankszámlát, bankkártyát és befektetési számlát is kínál a brit piacon. Emellett a bankkártyás vásárlások után 1 százalékos készpénzvisszatérítést biztosít, valamint folyamatosan bővíti a szolgáltatásait.

Egy évvel a piacra lépését követően, tavaly szeptemberben 10 millió felhasználója volt, 10 milliárd font betéte, valamint 92 millió feldolgozott tranzakciója. Egyébként a JPMorgan 2022 májusáig 450 millió dollárt fordított a digitális bankra.

Gyökeresen átalakulhat a pénzügyi tanácsadások rendszere?

Emellett a napokban kétezer 18 és 34 év közötti britet kérdezett a Plum pénzügyi alkalmazás arról, hogy bíznak-e az MI tanácsaiban és számításaiban, ha a pénzügyeikről van szó. A kutatásból kiderül, hogy 61 százalékuk megbízik a mesterséges intelligenciában ebben a tekintetben. 45 százalék pedig a személyes adatait is megosztaná a programmal, a pénzügyi előnyök reményében. Viszont az 55 év felettieknek csak a 15 százaléka adná ki az adatai ugyanehhez.

A fiatalok 50 százaléka a megtakarításokkal és befektetésekkel kapcsolatos döntéseket is az MI-re bízná. A Plum véleménye az, hogy a kutatási eredmények előrevetíthetnek egy jelentős elmozdulást a hagyományos pénzügyi tanácsadástól az MI-tanácsadók felé a jövőben.

A felmérésből az is kiderült, a 18-34 évesek 56 százaléka használna mesterséges intelligenciát személyre szabott vásárlásokhoz. Ezzel szemben a többi korosztálynak csak átlagosan a 40 százaléka fordulna ilyen szolgáltatásokért az MI-hez.

Ne hagyd ki!