Szigorodnak a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat elleni fellépés szabályai. A változás érinti egyebek között az árfeltüntetést, az akciókat, valamint a fogyasztói értékeléseket is.
Változnak a kereskedelmi szabályok
A vásárlók gyakran tájékozódnak például az interneten egy-egy termékről vagy szolgáltatásról, mielőtt megvásárolnák. Ennek egyik módja, hogy elolvassák az értékeléseket, amelyeket azok írtak, akik korábban használták, vagy megvették az árucikket. A kereskedelmi gyakorlatok új szabályai értelmében a webáruházaknak kötelező lesz megbizonyosodniuk arról, hogy csak olyanok véleményei szerepelnek az általuk forgalmazott termékek mellett, akik valóban kipróbálták azt – írja az Infostart.
Szintén feketelistás gyakorlatnak számít májustól, ha egy terméket valótlan fogyasztói értékelésekkel, ajánlásokkal népszerűsítenek, vagy ezzel mást megbíznak, például a közösségi médiában. Így a fogyasztó már biztos lehet abban, hogy valós véleményt tükröz, amivel szembe találja magát a tájékozódáskor – nyilatkozta Gondolovics Katalin, a Gazdasági Versenyhivatal szóvivője.
A változó szabályok emellett akciótartási gyakorlatokat is érintenek. Nem lesz például elég csupán százalékos értékkel jelezni egy kedvezmény mértékét, hanem az akciós ár mellett fel kell tűntetni a korábbi árszabását is. Emellett csakis az elmúlt harminc nap azon legalacsonyabb költsége mutatható, amekkora árszinten értékesítettek is a termékből vagy szolgáltatásból. Kivételt képeznek az utóbbi előírás alól a minőségüket rövid ideig megőrző árucikkek.
Online vállalkozásod van? Így teheted vásárlókká a látogatóidat!
Nos, az új szabályokkal leszűkül az értékesítési trükkök köre. Mi azonban tudunk mondani néhány hasznos és tisztességes marketingtippet azok számára, akiknek internetes vállalkozása van. Pár napja EBBEN a cikkünkben írtunk arról, hogy ha sokan tévednek egy online cég oldalára, az már félsiker – de ha ebből kevesen vásárolnak, akkor bizony érdemes javítani a marketingtölcsér hatékonyságán, hogy minél több látogatóból váljon profittermelő vásárló.
A konverziós ráta mutatja meg, hogy egy vizsgált időszakban mennyi látogatóból/weboldalra étkezőből, mennyi vásárlót - vagy a kívánt tevékenységet elvégzőt - tudtál realizálni felületeden. Például, ha egy hónap alatt 100 látogató érkezik az oldaladra, abból 98 nem vásárol, 2 igen, akkor a konverziós rátád 2 százalékos lesz az adott időszakra. A nemzetközi példák azt mutatják, hogy a 2-3 százalékos konverziós ráta az átlag. De természetesen minden vállalkozás célja, hogy ezt növelje, hiszen a drága marketingköltségen megszerzett látogatókat mindenki szeretné profittermelő vásárlóként viszontlátni a weboldalán.
Hogyan növelheted a konverziós rátát?
Néhány pontban összefoglaltuk, hogy milyen eszközökkel érdemes növelni a konverziós rátát:
- Legyen keresőoptimalizált/ SEO-zott a weboldalad!
- Gyűjts elkötelezett követőket, hírlevél-feliratkozókat!
- Használj influenszereket!
- Alkalmazz kuponokat!
- Legyél jelen, posztolj rendszeresen!
- Építs a korábbi ügyfélvéleményekre!
- Legyen gyors és mobilnézetre is optimalizált az oldalad!
Amennyiben a tanácsaink gyakorlati alkalmazásáról bővebben is olvasnál, azt ITT megteheted.