Kartellezés?
A hivatal tájékoztatása szerint a Samsung éveken keresztül szándékosan felnyomta a Hollandiában forgalmazott televíziók árait, és folyamatosan arra kérte a kiskereskedőket, hogy kövessék a dél-koreai vállalat üzletpolitikáját, főleg akkor, ha a viszonteladók „áron alul" akarták értékesíteni az eszközöket. Az ACM álláspontja szerint ez a gyakorlat gátolta a versenyt az ország hét legnagyobb online elektronikai üzlete között, ugyanis a Samsung biztosította az összes érintettet, hogy a riválisaik is igazodni fognak az árpolitikához. Továbbá az óriáscég minden kiskereskedőt felkeresett, ha a versenytársak arról panaszkodtak, hogy túl olcsón árulják a termékeket- derült ki a szabályozó hatóság által megszerzett dokumentumokból.
Súlyos vétség
A Samsung tanácsai nem egyénre szabottak voltak, és a következmények sem maradtak el. Viselkedése torzította a versenyt és megemelte a fogyasztói árakat.
-adta hírül a felügyelet.
A Samsung fellebbez a döntés ellen, ugyanis állítása szerint soha nem kényszerítette a kereskedőket, hogy elfogadják az ajánlott árakat, az üzletek pedig mindig szabadon dönthettek a saját stratégiájukról.
A szabályozó válaszul azt mondta, hogy a Samsungnak tudnia kellett volna, hogy az árak befolyásolására irányuló törekvései messze túlmutatnak a szokásos iránymutatásokon, ugyanis az ilyen jellegű „tanácsadás" valójában egy remek módja annak, hogy strukturálisan meghatározzák a televíziók piaci árait.