Egy fekete hajú, fehér inges nő sikeresen interjúzik egy cégnél, mert betartja a szakértő 5 tippjét
Ann Hiatt 15 év alatt a Google-t és az Amazont is megjárta. Elmondása szerint az Amazonnál Jeff Bezos interjúztatta, akit annyira meggyőzött, hogy azonnal állást ajánlott neki. A szakember a CNBC-vel megosztott 5 praktikát, amelyekkel bárki lenyűgözheti a toborzókat.


Felejthetetlen történetek

Ann Hiatt karrierje során rengeteg emberrel került kapcsolatba . A Google-nél és az Amazonnál ügyvezető üzleti partnerként és személyzeti vezetőként dolgozott, így pontosan tudja, mit és kit keresnek a nagy technológiai cégek.

Kifejtette, azok az emberek, akiket a Google-höz felvett, mind büszkén vallották magukat különcnek. Mély tudásuk mellett érdekes hobbijaik voltak, és a munkán kívül is megtalálták szenvedélyeiket. Azzal valószínűleg nem mondunk újdonságot, hogy a „szeretek kertészkedni és a barátaimmal lenni” mondat nem fog bejuttatni senkit a Google-höz. Viszont, ha valaki átgondolt és lebilincselő módszerekkel mutatja be, hogyan alakult ki a szenvedélye valamilyen tevékenység, hobbi iránt, akkor sokkal jobb esélyekkel indul az adott pozícióra, mint a többi jelentkező.

Hiatt megosztotta egy sikeres pályázó példáját, aki szabadidejét sziklamászással töltötte. Kifejtette, apja mindig is a Mount Everest megmászásáról álmodott, amit végül nem sikerült megvalósítania, ezért a világ legmagasabb hegycsúcsának meghódítása a fiára maradt, aki életcéljaként tekint a kihívásra.

Természetesen nem kell ilyen extrém végletekben gondolkodni, Hiatt azt javasolja, bármi legyen is a hobbid vagy az érdeklődési köröd, mesélj el róla egy olyan történetet vagy tapasztalatot, amelyet a kérdező nem fog egyhamar elfelejteni.

Ne szégyelld a hiányosságaidat

A jelöltek egyik leggyakoribb hibája, hogy túlhangsúlyozzák mindazt, amiben jók. Hiatt számára ez egyértelműen azt jelzi, hogy a pályázó szeret a komfortzónájában maradni és inkább a biztonságot választja ahelyett, hogy új kihívásokat és tapasztalatokat keresne.

Mindenképpen beszélj arról, hogy mely területeken szeretnél fejlődni, milyen készségeket akarsz elsajátítani, és hogy milyen ambiciózus célokat tűztél ki magad elé.

Ügyelj a szóhasználatra

Ha szóba kerül az interjún a csapatmunka, valószínűleg azt fogod mondani, hogy könnyen szót értesz másokkal és remekül együtt tudsz dolgozni a kollégáiddal. Miért is mondanál mást, ugye? Ezzel egy probléma van, a toborzó sehogy nem tudja leellenőrizni, hogy igazat mondasz-e. És ezzel ő is pontosan tisztában van. Vannak azonban kifinomult árulkodó jelek, amelyek egy tapasztalt toborzó előtt könnyedén lebuktathatnak, vagy éppen igazolhatják állításodat.

Ha túl sokat beszélsz érdemeidről egyes szám első személyben, az azt jelzi, hogy nagyobb hangsúlyt fektetsz saját sikereidre, mint a közösen megvalósított eredményekre. A csapat sikereinek kiemelése egy meglehetősen ritka készségkészletet sejtet, ami aranyat ér a toborzók szemében. Hiatt azt tanácsolja, próbáld minél többször használni a „mi”, „a csapatommal közösen” és az ehhez hasonló kifejezéseket. A lényeg, hogy többes számban beszélj, ha nem csak rajtad múlott egy pozitív eredmény.

Beszélj a kudarcba fulladt terveidről

A Google híresen gyorsan kikukázza azokat az ötleteket, amelyek már a kezdeti stádiumban is rossz eredményeket produkálnak. Az ott dolgozók kis túlzással ünneplik kudarcaikat, ugyanis lehetőségként tekintenek rájuk, amelyekből tanulhatnak és végső soron jobbá válhatnak.

A legjobb alkalmazottakat kudarcaik nem lombozzák le, sokkal inkább motiválják őket. Éppen ezért ne légy rest megosztani olyan tapasztalatokat, amikor egy számodra fontos projektből ki kellett szállnod, mert az bukásra volt ítélve. Fejtsd ki, hogyan alkalmaztad a tanultakat egy új projektben.

Ezeket a beszámolókat a toborzók nem hátránynak, hanem előnynek fogják tekinteni.

Ne ragadj le a munkaköri leírásnál

Az utolsó dolog, amit a toborzó, menedzser hallani szeretne, az az általa összerakott munkaköri leírás megismétlése.

Ann Hiatt saját példáját hozta fel. Már három éve a Google csapatát erősítette, mikor elhatározta, bemegy Eric Schmidt volt vezérigazgató irodájába, és kiharcolja, hogy előléptessék személyzeti vezetőnek.

Elmondta neki, hogy készen áll a feladatra. Összeállított egy ütemtervet arról, hogyan nézhet ki a munkakör, és hogyan tudná fejleszteni azokat a készségeket, amelyekkel a céget a következő szintre emelheti.

Hangsúlyozta, az interjúra azért nem kell egy teljesen átalakított munkaköri tervvel érkezni. A lényeg, hogy megmutasd, van elképzelésed arról, hogyan nézhetne ki a szereped egy-két év múlva.

Sok sikert mindenkinek!

The Conversation

Ne hagyd ki!