Ha reklámozunk, alaposan végig kell gondolnunk, mi szerepel a hirdetésben, mert a jogszabálysértésért komoly bírság jár.

Piros almát a piros almával!

Akár a vállalkozás éves nettó árbevételének tíz százalékára is rúghat a bírság, ha egy vállalkozás jogsértő módon reklámozza termékét vagy szolgáltatását. Tilos például olyan hirdetést közzé tenni, amelyik a környezet vagy a természet károsítására ösztönöz, de a gyermekek érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsító reklámokért is büntetés jár. Sokkal gyakoribb például a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat alkalmazása. Például, amikor úgynevezett összehasonlító reklámmal akarja a hirdető igazolni, hogy az ő terméke a jobb. Ilyenkor azonos rendeltetésű, azonos szükségleteket kielégítő cikkek ellenőrizhető dokumentálható tulajdonságait lehet csak összevetni.

Nem játék!

A reklámok valóságtartalmát, jogszerűségét egy hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ellenőrzi. Itt bárki, tehát ügyfél, vagy versenytárs is, tehet bejelentést, ha úgy érzi, valami nem stimmel a hirdetéssel. A reklám jogszerűségét a közzétevőnek kell igazolnia. Ha ez nem sikerül, akkor komoly bírságra számíthat. Volt olyan, valótlanságot tartalmazó reklámjait széles körben terítő vállalkozás, amelyik 2019-ben 800 millió forint bírságot kapott. A GVH pedig csak az elmúlt két évben összesen csaknem 6 milliárd forint bírságot szabott ki a fogyasztók megtévesztése miatt. Ha valaki biztosra szeretne menni, nem árt, ha hirdetéseit megjelenésük előtt átnézeti egy reklámjogásszal!

Friss

Fotó:123RF

Az iPhone-gyártásnak is betett az indiai vírusmutáns

Indiában elszabadult a járvány, a külföldi befektetők, gyártók is szenvednek.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!