Ha reklámozunk, alaposan végig kell gondolnunk, mi szerepel a hirdetésben, mert a jogszabálysértésért komoly bírság jár.

Piros almát a piros almával!

Akár a vállalkozás éves nettó árbevételének tíz százalékára is rúghat a bírság, ha egy vállalkozás jogsértő módon reklámozza termékét vagy szolgáltatását. Tilos például olyan hirdetést közzé tenni, amelyik a környezet vagy a természet károsítására ösztönöz, de a gyermekek érzelmi vagy erkölcsi fejlődését károsító reklámokért is büntetés jár. Sokkal gyakoribb például a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat alkalmazása. Például, amikor úgynevezett összehasonlító reklámmal akarja a hirdető igazolni, hogy az ő terméke a jobb. Ilyenkor azonos rendeltetésű, azonos szükségleteket kielégítő cikkek ellenőrizhető dokumentálható tulajdonságait lehet csak összevetni.

Nem játék!

A reklámok valóságtartalmát, jogszerűségét egy hatóság, a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) ellenőrzi. Itt bárki, tehát ügyfél, vagy versenytárs is, tehet bejelentést, ha úgy érzi, valami nem stimmel a hirdetéssel. A reklám jogszerűségét a közzétevőnek kell igazolnia. Ha ez nem sikerül, akkor komoly bírságra számíthat. Volt olyan, valótlanságot tartalmazó reklámjait széles körben terítő vállalkozás, amelyik 2019-ben 800 millió forint bírságot kapott. A GVH pedig csak az elmúlt két évben összesen csaknem 6 milliárd forint bírságot szabott ki a fogyasztók megtévesztése miatt. Ha valaki biztosra szeretne menni, nem árt, ha hirdetéseit megjelenésük előtt átnézeti egy reklámjogásszal!

The Conversation

Friss

A Facebook, ahogyan eddig ismertük, pár év múlva megszűnhet létezni

Mark Zuckerberg igen tartalmas interjút adott a The Verge-nek, amelyből iderült, mit tervez a Facebookkal. Elöljáróban csak annyit mondunk: metaverzum.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Üzent a milliárdos űrhajós az önmagukban kételkedőknek

A Virgin Group milliárdos alapítója, Richard Branson szerint egészséges és teljesen emberi, ha valaki kételkedik magában. Ami igazán fontos, az az, hogy ne engedjük, hogy a félelmeink elnyomják az álmainkat.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Redd on Unsplash

Felforgatná az időrabló online meetingek világát egy startup

A Katch nevet viselő informatikai startup négymillió dolláros befektetéshez jutott. A támogatók között megtalálhatók a Tumblr, a Pinterest, a Square és a Giphy nagyágyúi is.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!