LG logo
Bár a dél-koreai LG kivonul az okostelefon-piacról, január óta 7 százalékkal emelkedett a cég részvényeinek értéke. A veszteséges ágazatot leépítik, de a többi területet be fogják robbantani.


Az LG okostelefonrészlege szebb időket is megélt. 2013-ban a Samsung és az Apple mellett ők voltak a harmadik legnagyobbak a piacon innovatív technológiájuknak és az ultraszéles látószögű kameráiknak köszönhetően. Aztán egy sor szoftveres és hardware-es hiba után a vásárlók kezdtek elfordulni a márkától.

Life’s….bad?

Az idei lesz az utolsó veszteséges éve az LG telefonrészlegének, ugyanis 6 évnyi deficites működés után teljesen kivonulnak a piacról. Összesen nagyjából 4,5 milliárd dollárnyi veszteséggel zárják ezt az időszakot. Az észak-amerikai 10 százalékos részesedésüket valószínűleg az Apple és a Samsung fogja bekebelezni, Latin-Amerikában pedig az Oppo, a Vivo és a Xiaomi is beszállhat a versenybe. Ezzel az LG lesz az első nagy gyártó, amelyik teljesen leáll. Volt már korábban is példa nagyobb gyártók bukására (Nokia, HTC, Blackberry), de ők valamilyen szinten jelen maradtak a piacon. Összehasonlításképp: a Samsung tavaly 256 millió telefont értékesített, míg az LG csak 23 milliót. Az LG divíziói közül az okostelefonok tesznek hozzá a legkevesebbet a bevételekhez, 7 százalékos hozzájárulással. Július 31-én tervezik a teljes leállást.

Hogyan tovább?

A márka rajongóinak azért nem kell elkeseredniük, a cég többi terméke kiemelt figyelmet kap a jövőben. A dolgozókat sem tervezik elküldeni, átcsoportosítások várhatók. Emellett a kutatási és fejlesztési részlegük is megmarad, illetve a már kifejlesztett 4G és 5G technológiáikat sem tervezik eladni. Sőt, tovább fejlesztik a telekommunikációs technológiákat, és már elkezdték a 6G rendszer fejlesztését is. A telefontulajdonosoknak sem kell kétségbe esniük, a cég ugyanis a leállás után is biztosítani fog szoftveres frissítéseket. Legalábbis még egy darabig, régiónként eltérő módon. Korábban tárgyaltak ugyan a részlegük értékesítéséről, amelyre a legesélyesebb pályázó a vietnámi Vingroup volt, de végül senkivel sem sikerült megegyezniük.

A kompetitív szektorból való kilépés következtében a gyártó több figyelmet tud majd szentelni a többi részlegeire, így például az elektromos járműalkatrészekre, az okosotthon rendszereire, a multimédiás és háztartási eszközeire.

Ne hagyd ki!