Butatelefonokkal frissíti a kínáltát a finn Nokia. Nagy keresletre számít a cég ebben a termékkörben. Úgy látják, az ilyen készülékek leginkább másodlagos telefonként funkcionálhatnak.
Butatelefonokkal erősít a Nokia
Számos előnye van a butatelefonoknak az okoskészülékekkel szemben. Például jellemzően olcsóbbak, egyszerűbbek, tovább bírja az aksijuk, illetve csak a legfontosabb telefonfunkciókra fókuszálnak. Az utóbbi időben ezen készülékek piacán is terjeszkedik a Nokia. A napokban két új butatelefont is bejelentett a finn gyártó, a Nokia 130-ast és a megújuló 150-est.
A kettő közül az utóbbi a fejlettebb modell. Három színben kapható, 2,4”-es QVGA-kijelzővel, 1450 mAh-s cserélhető akkumulátorral, valamint akár egy hónap készenléti, vagy 20 óra beszélgetési idővel. A hátlapi 0,3 megapixeles VGA kamera teljesítménye közepes. Emellett támogatja az audio jackeket, az FM rádiózást és 32 GB-ig a microSD kártyákat. A 2G-s telefon micro USB-vel tölthető.
A 130-asnak hasonlók a tulajdonságai, viszont nem rendelkezik kamerával. A HVG ezért megjegyzi, leginkább második készüléknek lehet alkalmas.
A telefonok besorolása IP52, így kissé védve vannak a portól és a víztől is. Fizikai gombokkal is rendelkeznek, például Series 30+ vagy S30+ navigációs nyomógombokkal és számbillentyűzettel. Emellett egyedi szoftverrel látták el a készülékeket, amelyen fut egy új Snake játék is.
Retró butamobillal csavarná el a fiatalok fejét is a Nokia
Úgy tűnik, nemcsak az okoskészülékeken keresztül látja az utat a sikerhez a Nokia: néhány hete frissített kiadásban dobta a piacra a HMD Global az ikonikus Nokia 2660 Flip kagylómobilt, pink és zöld színben. A termékkel leginkább a fiatalokat, pontosabban a Z és az Y generáció tagjait célozták meg. Az ő körükben különösen megnőtt az érdeklődés a butamobilokra az elmúlt években. Ezt bizonyítja, hogy tavaly 2021-hez képest megkétszereződött a flip mobilok piaci részesedése, idén pedig további részeket haraphatnak ki a mobilpiac tortájából.
Lars Silberbauer, a HMD Global marketing vezérigazgató-helyettese szerint is egyértelműen látható a növekvő érdeklődés a kagylómobilokra. Ezt azzal magyarázza, hogy az értesítésektől és püttyögéstől megfáradt felhasználók egyre többször próbálnak korlátot szabni maguknak az okostelefonok használatában – áll a cég közleményében.
A Nokia 2660 Flip egy 4G-s eszköz, amit egy 2,8 hüvelykes elsődleges és egy 1,77 hüvelykes másodlagos képernyő alkot. Értintőkijelző helyett fizikai gombokkal navigálható. A belsejében egy Unisoc T107 processzor van, valamint támogatja a Bluetooth 4.2-t és a microSD-kártyát. Egy 1450 milliamperórás telep látja el energiával, ami mikro-USB-vel tölthető.
Két Nokia egy időben
Egyébként a mobiltelefonok első felfutása idején igazi királynak számított a Nokia. Később a Microsoft (2013-ban) felvásárolta a cég telefongyártó részlegét körülbelül 7,2 milliárd dollárért. Ekkor a finnek belementek, hogy 2016 utolsó negyedévéig nem hozzák vissza a márkanevet az okosmobilok piacára.
A tilalom lejárta után visszatért a márka a szektorba: a HMD Global szerezte meg a névhasználat jogát. A cég a Nokia régi vezetőihez köthető. Az idősebb vállalathoz hasonlóan szintén a Helsinki melletti Espooban működnek, valamint a telefonkészülékek mellett például táblagépeket gyártanak.
Mellettük létezik a régi Nokia is, vagyis a vállalat azon része, amelyik nem kellett a Microsoftnak. Ők leginkább hálózatfejlesztésben utaznak. Kutatnak, fejlesztenek és építenek. Ha szükséges, a Holdon.