5 tipp, hogy sikeresen vívd meg az üzleti csatákat

5 tipp, hogy sikeresen vívd meg az üzleti csatákat

Az üzleti életben sosincs egyetlen győztes. Nem diadalmaskodhatunk minden helyzetben, azonban a kritikus „csatákra”, a vállalkozás sikere érdekében minél több figyelmet kell fordítani. Sok vállalkozó általában a legtöbb időt a rossz problémákkal tölti, olykor az egó, valamikor pedig a mindennapos nyomás miatt. Ahhoz, hogy hatékonyan vívjuk meg a legnagyobb üzleti ütközeteket, illetve felkészültek legyünk a legújabb kihívásokra, 5 alapelvet mindenképp szem előtt kell tartani.


1. Személyes célok és saját döntés

Hallgassunk meg másokat, és kérjük ki a véleményüket, de ne hagyjuk, hogy helyettünk döntsenek. Habár a mindenki magáért elv, illetve a mindenki harca mindenki ellen a történelem során nem igazán vált be, fontos, hogy saját érdekeinket és üzleti meglátásainkat kövessük, hiszen csak így érhető el a hosszú távú siker. Érdemes személyes üzleti terveket készíteni, valamint az elért eredményeket egyfajta mérföldkőnek tekinteni. Legutolsósorban pedig ne szégyelljük minden egyes megtett lépést megünnepelni.

2. Segítség=tapasztalás

A mások segítése elengedhetetlen az élet bármely területén. Külön jó hír, hogy az üzleti életben még tanulhatunk is belőle, amit a későbbiekben egyéb területeken is hasznosíthatunk. Mindeközben megfigyelhetjük mások hibáit, és felkelthetjük az érdeklődésüket. A kedves gesztus szimpátiát vált ki a támogatottakból, ezzel pedig megnőhet az esélye, hogy a későbbiekben ők nyújtanak nekünk segítő kezet.

3. Sok hallgatás, még több kérdés

Csevegés közben semmit sem lehet tanulni, ezért érdemes minél több időt fordítani a hallgatásra és a gyakori kérdezésre. Gondosan válasszuk ki azt a személyt, akivel vitatkozunk, mivel a valódi analizáláshoz összpontosításra van szükség, ami elengedhetetlen a jó döntésekhez és eredményekhez. Mindezek mellett alaposan figyeljük mások testbeszédét, hogy még több inputot kapjunk.

4. Az idő siker

Elengedhetetlen gondosan megtervezni a napirendet, hogy dolgozhassunk a megfelelő problémán. Az üzleti élet folytonos nyomása miatt a legtöbb szakember a napi – olykor bagatell – problémák kezelésével tölti az ideje nagy részét, ahelyett, hogy a jövője szempontjából fontos kérdésekkel foglalkozna. Ez pedig égető probléma lehet, hiszen az időgazdálkodás az üzleti siker egyik kulcsa.

5. Minden rosszban van valami jó

Minden megtanult dolog siker és előrelépés. Az, hogy mennyire kezeljük jól a bizonytalanságot, a negatív tapasztalásokból ered. Megküzdeni néhány akadállyal, nem összetörni egy sikertelenség után – ez fogja meghatározni, hogy hosszú távon mennyire leszünk képesek győzedelmeskedni az üzleti életben. Fontos a képességeinkbe, önmagunkba vetett bizalom, hogy legyőzhető legyen a kudarctól való természetes félelem, amikor új kihíváshoz közelítünk.

Ne hagyd ki!