Zöld csészében kávé, okostelefon, Airbnb
Fotó: Shutterstock

Utazunk, mintha nem lenne holnap: 400 millió dolláros pluszban az Airbnb

Továbbra is szárnyal az utazási kedv, annak ellenére, hogy a megélhetési költségek érezhetően emelkednek. Az Airbnb platformján a második negyedévben rekordszámú foglalást regisztráltak.

A szálláskiadó oldalán április és június között közel 104 millió éjszakát (és élményt) foglaltak világszerte.

A recesszió sem árthat

Továbbra is a hosszú távú szállásbérlés hasít a legjobban, ami a távmunka elterjedésével magyarázható. Közben a külföldi utazások és a városnézések száma is növekedni kezdett a korábbi stagnálás után.

Az Airbnb közlése szerint a mostani tűnik a legerősebb nyári szezonnak. A növekvő recessziós félelmekre a cég vezére, Brian Chesky úgy reagált, hogy az Airbnb-t recesszió idején alapították.

Egy újabb gazdasági lassulás esetén arra számítanak, hogy ismét sok ember fordul majd a lakáskiadás, mint jövedelemforrás felé, így az újabb lehetőséget jelenthet számukra.

Az áprilistól júniusig tartó időszakban a tavalyi év azonos időszakához képest a foglalások száma 25 százalékkal növekedett, összesen 103,7 millióra.

A magasabb árak nagyobb bevételt eredményeztek: 58 százalékkal többet, összesen 2,1 milliárd dollárt.

Részvényvisszavásárlás

Az utazási kedv ismét Észak-Amerikában volt a legerősebb: 2019-hez képest 37 százalékkal több volt a foglalás. Az európai számok ettől elmaradnak, annak ellenére, hogy az utazási kedv a kontinensen is visszatért, de más visszatartó tényezőkkel, például a gyenge fonttal is számolni kell.

Ázsia csendes-óceáni térségében kevesebb a foglalás, mint a pandémia előtt, de a kínai turistákat a Covid-korlátozások még akadályozzák az utazásban.

Annak ellenére, hogy az Airbnb májusban bejelentette: kivonul Kínából, még mindig mintegy 6 millió ilyen hirdetés van a platformjukon.

Chesky a jövőbeni tervekről elmondta: 2 milliárd dollárt fordítanak arra, hogy visszavásárolják a cég idegen kézben lévő részvényeit.

A második negyedévben az Airbnb 379 millió dolláros profitról számolt be, míg tavaly ugyanekkor 68 millió dolláros vesztesége volt.


Ne hagyd ki!