A friss számadatok egyértelműen azt mutatják, hogy a légiközlekedés kezd magára találni a világjárvány után.
Bár a Wizz Air és a Ryanair még érzi a koronavírus okozta csapásokat, de most további utasszám-növekedésről számoltak be.
A Ryanair májusban 17 millió utast szállított, ami az eddigi legmagasabb szám egy hónap alatt. Ez a szám valamivel több mint 10%-os növekedést jelent a tavalyi év azonos időszakában utazó 15,4 millióhoz képest. Az utazók létszámának növekedése 1,4 milliárd eurós (516 milliárd forint) nyereséget hozott az ír diszkont légitársaságnak. Céljuk, hogy ebben a pénzügyi évben további 10%-kal növeljék az utasok számát – írja a Sky News.
Eközben a Wizz Air közölte, hogy a múlt hónapban valamivel több mint ötmillióan utaztak repülőgépein, ami 22,1%-os növekedést jelent 2022 májusához képest.
Aarin Chiekrie, a Hargreaves Lansdown részvényelemzője elmondta:
A jegyárak és a kereslet továbbra is erős maradt a Wizz Air útvonalain.
A friss számadatok újabb bizonyítékot szolgáltatnak arra, hogy a légiközlekedési ágazat kezd kilábalni az utazási korlátozások okozta csapásból, annak ellenére, hogy ellátási láncaik komoly gondokkal küzdenek, ami miatt nem tudják kielégíteni az utazói és a kereskedelmi igényeket. Minderről itt írtunk részletesen.
A friss adatok szerint a Heathrow repülőtéren az év első három hónapjában 74%-kal nőtt az utasok száma a 2022 január-márciusához képest. Ennek ellenére még mindig 139 millió font (59 milliárd forint) korrigált veszteségük volt ebben az időszakban.
A Ryanair közölte, hogy májusban több mint 94 ezer járatot üzemeltetett. Ugyanakkor több mint 300 járatot töröltek a légiforgalmi irányítók európai sztrájkjai miatt, ami mintegy 54 ezer utast érintett. De így is 94%-os kihasználtsági rátáról tudnak beszámolni, szemben az egy évvel korábbi 92%-kal. A Wizz Airnél májusban 90,2%-os volt a kihasználtsági faktor.