A pandémia alatt rengetegen hagyták maguk mögött a lakásukat, illetve az albérletüket, hogy beköltözzenek egy lakókocsiba. A CNBC meginterjúvolt egy családot, amelynek tagjai közvetlenül a járvány előtt váltottak guruló életmódra.


Karen Akpan irigylésre méltó életet él. A 32 éves üzletasszony a 42 éves férjével, Sylvesterrel és a 8 éves gyermekével, Aidennel járja a világot. Egyik nap Floridában van a családjánál, a másikon már Dominikán sütteti a hasát, a harmadikon pedig Kolumbiában szeli az óceán habjait. Mindeközben tetemes összegeket tehet zsebre a vállalkozásának köszönhetően. Az élete azonban nem volt mindig ilyen idilli.

Nehéz kezdetek

Karen 15 éves koráig a közép-afrikai Kamerunban élt, innen költözött tinédzserként az USA-ba. Tanulmányai során 70 ezer dolláros, azaz közel 20 millió forintos diákhitelt halmozott fel. 2011-ben ment feleségül Sylvesterhez, akit szintén tetemes, 40 ezer dolláros diákhitel terhelt. Végül nagy nehezen hitelre vettek egy házat, amit nem igazán engedhettek volna meg maguknak. Aztán megérkezett Aiden is. Ekkoriban Karen klinikai kutatóként, férje pedig ápolóként dolgozott. Karen kedvtelésből 2016-ban elindított egy személyes blogot, a „The Mom Trotter-t", ahol a saját tapasztalatai alapján tanácsokat és trükköket osztott meg az olvasóival. Ebből azonban eleinte nem túl sok pénz folyt be. Mondjuk úgy, hónapról hónapra éltek. Érezték, változtatni kell.

Sorsdöntő utazás

2019-ben béreltek egy lakókocsit, és tettek egy kört Arizonában, Nevadában és Utah-ban. Már egy ideje emésztette őket, hogy túlságosan drága a havi 4200 dolláros lakástörlesztő, ráadásul szinte semmi időt nem töltenek otthon. Vagy dolgoznak, vagy utaznak. A 2019-es kirándulásuk sorsdöntőnek bizonyult. Úgy döntöttek, eladják a házukat, vesznek egy lakókocsit, és ezentúl vándorló életmódot folytatnak. Végül mindketten otthagyták a munkahelyüket is. Ez azt jelentette, hogy a család egyetlen bevételi forrása Karen blogja volt, ami éves szinten ezen a ponton 50 ezer dollárt hozott a konyhára. Ez hirtelen soknak tűnhet, de az Egyesült Államokban, egy három tagú családnak, szinte a létminimumra sem elegendő. Valamit ki kellett találniuk.

A mellékesből főállás

Miután 14 ezer dollárért vettek egy lakókocsit, elkezdték járni az országot, miközben más bevételi forrásokat kerestek. Karen blogja egyre jobb számokat produkált. A sikereken felbuzdulva Sylvester is csinált egyet, amely szintén remek fogadtatásban részesült. Ezen felül jelenleg hirdetési kampányokat terveznek TikTok-ra és Instagramra olyan vállalatoknak, mint a Disney, a Hilton, a Camping World és a Circle K Stores. A blogokat és a hirdetési tevékenységeiket egy vállalatban fogták össze, amely tavaly már elérte a 300 ezer dolláros bevételt. Ebből a teljes profit 80 ezer dollár volt. A házaspár arra számít, hogy idén ezt megduplázzák. Azzal, hogy növelték a bevételeiket, és csökkentették a kiadásaikat, végre elérték azt a szintet, hogy pénzük egy részét befektethették. Hozzátették, bevételeik nagy részét az Instagram kampányaiknak köszönhetik. A házaspár azt is elmondta a CNBC-nek, hogy milyen költségek terhelik őket havonta.

Júniusban az üzleti kiadásaik így néztek ki:

  • Utazás: 3000 dollár
  • Virtuális asszisztens: 2000 dollár
  • Profi fotós/videós: 500 dollár
  • Előfizetések: 500 dollár (például az Adobe Photoshop díja)
  • Hirdetési kampányok kellékei: 750 dollár
  • Telefonszámla: 100 dollár
  • Wi-fi: 100 dollár

Azaz összesen 6950 dollár (2 millió forint).

Emellé társulnak a személyes kiadásaik, az alábbiak szerint:

  • Befektetések: 8950 dollár (egyebek között a nyugdíj- és a gyermekük tanulmányi alapja)
  • Adományok, Aiden oktatása, kozmetikai termékek: 680 dollár
  • Üzemanyag: 600 dollár
  • Étel: 300 dollár
  • Gépjármű biztosítás: 275 dollár
  • Telefonszámla: 200 dollár
  • Wi-fi: 80 dollár
  • Előfizetések: 41 dollár

Azaz összesen 11 126 dollár (3 millió 260 ezer forint).

Mint említettük, lakókocsijukat 14 ezer dollárért vásárolták, amihez hozzácsaptak egy Thousand Trails nevezetű életre szóló tagságot, amely feljogosítja őket, hogy az ország összes kempingjében ingyen parkolhassanak a lakókocsijukkal. Ez 6000 dollárba került.

Karen, Sylvester és Aiden beleszeretett ebbe az életvitelbe. Elmondták, egyelőre eszük ágában sincs letelepedni. Persze azt is hozzátették, hogy idővel vásárolni fognak egy házat, hogy legyen egy biztos pont, ahová mindig visszatérhetnek. Nehéz elindítani az utazó életvitelt, még nehezebb biztos bevételi forrásokat találni, de az Akpan család példája jól mutatja, hogy nem lehetetlen.

The Conversation

Friss

Fotó: Shutterstock

A befektetők imádják Kelet-Európa új slágerstartupját

A csehországi Rossum szoftverfejlesztő vállalat 100 millió dolláros befektetéshez jutott, ennk köszönhetően térségünk egyik legértékesebb startupjává lépett elő. Nézzük, miért imádják a befektetők az alig hatéves vállalkozást!

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Shutterstock

Szereted hallatni a hangodat? A Spotify újításának örülni fogsz

A Spotify bejelentette, hogy a három éve indított podcast szolgáltatásait a tartalomgyártók hamarosan szélesebb körben is igénybe vehetik. A zenei streamingszolgáltató vállalat abban reménykedik, hogy az újítással növelheti a prémium előfizetői számát.

TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS
Fotó: Unsplash

Fiatal programozó zseni vállalkozását nyelte le a Twitter

Nick Caldwell, a Twitter mérnöki divíziójának alelnöke stílusosan a Twitter-en jelentette be, hogy a közösségi platform felvásárolta a Sphere chat applikációt. A Sphere-t az a vállalkozó zseni alkotta, akitől alig 17 éves korában a Yahoo 30 millió dollárért megvásárolta az első startupját.
TOVÁBBOLVASOM ÖSSZEOMLÁS

Ne hagyd ki!