Az egyik óriásbank, a HSBC úgy döntött, hogy átalakítja a vezető tisztségviselői életét. Kitalálták, hogy a top menedzsereket kiköltöztetik a személyre szóló irodáikból, és az alsóbb szintekre, a „pórnép" közé vetik őket.
A bank vezérigazgatója, Noel Quinn a Financial Times-nak elmondta, hogy a Canary Wharf nevű irodaházuk 42. emelete korábban csak és kizárólag a vezetőké volt, nemrég viszont átalakították ügyfélfogadói közösségi térré. A világ egyik legnagyobb bankjának az igazgatói pedig mostantól az úgynevezett „hot desking" rendszerben végezhetik a munkájukat. Ez nagyjából annyit tesz, hogy a menedzsereknek már nincs saját asztaluk vagy számítógépük, ha beértek a munkahelyre, és szükségük van egy gépre, akkor keresnek maguknak egy szabad helyet, és leülnek oda dolgozni.
Az irodáink majdnem mindig üresek voltak, annyit kell utaznunk a munkánk miatt. Lényegében üresen álltak ezek a helyiségek. Így most egyikünknek sincs saját asztala, ha bent vagyunk az irodában, akkor keresünk egy helyet, ahol épp nem ülnek, és onnan folytatjuk a munkát. Az biztos, hogy nem leszünk bent heti 5 napot az irodában, így teljesen felesleges lenne ezeknek a fenntartása
-nyilatkozta Noel Quinn.
A BusinessInsider-nek egy bennfentes kolléga elmondta, hogy a vezető tisztségviselőket egyáltalán nem zavarta az új rend, de hozzátette, hogy továbbra is saját szintjük lesz az irodaházban, egyszerűen csak nem lesznek többé elkülönítve egymástól. A bank csaknem egy évig készítette elő a költözés megvalósítását.
Változnak az idők
A hitelintézet a központi irodák költségeit minél előbb csökkenteni szeretné, méghozzá csaknem 40 százalékkal. Ezt az alábbiakkal segítenék elő:
- a következő 3-5 év folyamán rengeteg bérleti szerződésük fogja érvényét veszteni, és ezek számottevő részét nem tervezik megújítani
- minden egyes asztalhoz 2 embert fognak kirendelni, nem lesznek személyre szabott számítógépek és saját asztalok, ez alól csak a bankfiókok képeznek majd kivételt
- egy hibrid rendszert vezetnének be, ami lehetővé teszi a rendszeres otthoni munkavégzést és az alkalmi irodába járást
A vezérigazgató az egyik LinkedIn posztjában kifejtette, hogy egy évnyi távollét után a legkevésbé sem hiányzik neki, hogy egyedül ücsörögjön egy üres irodában.
Azt akarom, hogy emberek vegyenek körül, újra kapcsolatba akarok lépni a kollégáimmal és a barátaimmal, beszélgetni akarok velük hétköznapi dolgokról.